Ziek, zwak en misselijk - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu Ziek, zwak en misselijk - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu

Ziek, zwak en misselijk

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Vrijdag ben ik met Nikos wezen winkelen. Nikos heeft een auto, wat errug handig is! We zijn eerst naar de ASDA geweest, een superstore eigenlijk want ze hebben alles. Kon ik eindelijk douchespul halen! Het viel me op dat ze er belachelijk veel kant en klaar spul hebben, zelfs macaroni and cheese in blik! Dat moest ik uiteraard proberen, en ach, het was maar 50 cent. Daarna zijn we gaan lunchen in het Hilton hotel, bij cloud 23. Super mooi uitzicht! Nikos bestelde er iets van taart bij, volgens de waitress was het om te delen, maar we kregen 3 bakjes.. Het zijn voornamelijk stellen die daar komen, of groepen van 4, dus vanwaar die 3 bakjes? Maar goed, het kwam er op neer dat ik die 2e helemaal alles mocht hebben so I'm not complaining. Eerste was iets van warme appel crumble met ijs erboven op, maar die 2e was met kersen en andere rode vruchten. Dus daar heb ik de helft van laten staan want die appel was toch lekkerder.

Zaterdag ben ik zelf de stad in geweest, met de bus. Ik ben echt ik weet niet hoe vaak verdwaald, zelfs nadat ik een kaart van het centrum gekocht had, bleef ik verkeerd lopen. Maar goed, de primark kon ik gelukkig wel in 1x vinden ;) heb eindelijk leuke zwarte, en vooral waterdichte, laarsjes gevonden waar ik echt maanden naar op zoek was. Verder nog naar Waterstones geweest (boekwinkel) maar daar was deel 1 van de hunger games 10 pond, terwijl ik die bij ASDA (superstore) voor 3.80 pond had gezien. Eindelijk moest ik weer met de bus naar huis.. Met Martine ben ik toen naar Princess Street gelopen, maar geen idee meer hoe ik daar moest komen. Uiteindelijk maar naar het busstation gelopen en een man in een geel hesje gevraagd. Hij was heel vriendelijk (wat alle Britten zijn), hield een bus aan en zei tegen de chauffeur dat ze me er bij Princess street uit moest zetten en het mocht me geen geld kosten! Ik had een dagkaart dus in principe had ik al betaald, maar omdat ik nieuw in de stad was mocht ze mij geen geld vragen haha

'svonds had ik mijn eerste werkdag en het was echt awesome! Ik vond het heel spannend, omdat ik midden in de nacht opzoek moest naar een kroeg waar ik nog nooit geweest was, alleen in een grote stad en geen idee hoe ik weer terug moest.
Ik was dan ook mooi op tijd vertrokken. Ik moest om half 11 beginnen, maar om 10u was ik er al. Het was er echt stampvol, dus toen Mark (mijn baas) na eerst wat andere mensen geholpen te hebben, mij vroeg of ik wat drinken wou, heb ik maar aangeboden om gelijk te beginnen. Er was een bandje, die daar wel eerder was geweest maar ze hadden deze drukte niet verwacht. Heel veel dingen waren bijna op, alle glazen waren vies, het was 1 dikke bende dus ik kreeg een grote vouwbare emmer in mn handen gedrukt met de opdracht om alle glazen te verzamelen. Probleem was, alle glazen en blikjes lagen op de grond, terwijl heel veel mensen stonden te dansen en te springen. Good thing I'm not that big ;) enfin, 1000 tripjes naar de keuken en prullenbakken later werd kregen we eindelijk weer wat grip op de zaak. Nadat de band ophield, werd het ook gelijk een stuk rustiger. Ik wilde weer de zaal in gaan maar Mark zei dat ik het even rustig aan moest doen (iets wat ik nog nooit eerder van een baas gehoord heb) en maar even een rook pauze moest nemen.. Ik ben toen maar naar buiten gegaan voor een frisse neus. Daarna mocht ik achter de bar. Gelukkig waren de meeste drankjes 3.50 dus ik hoefde niet veel verschillende prijzen te onthouden. Het was wel lastig om de mensen te verstaan, sommigen waren erg dronken, hadden een zwaar accent en waren ook nog aan het mompelen. Zelfs mijn collega's hadden er soms moeite mee. Na een tijdje ging het goed en voelde ik me helemaal op mijn plek. Toen iedereen weg was, moesten we de boel schoonmaken en hebben we nog ff nagezeten met z'n 3en. Daarna hebben Ben en Mark mij naar een taxi gebracht (daar ging mn loon) en kon in eindelijk naar bed!

De dagen daarna heb ik het rustig aan gedaan. Ik heb dinsdag een fiets gekocht. Onderweg ernaar toe was er dikke file, er was allemaal politie die een heel stuk van de weg hadden afgezet. Bleek later dat een 21 jarige fietser was doodgereden door een cementwagen. Als ik dat had geweten had ik misschien mn fiets niet gekocht.. Maar goed, ik heb nu wel iets meer vrijheid en hoef niet meer belachelijk veel geld voor de bus te betalen elke dag. Toen ik thuiskwam voelde ik me niet fit, ben toen ook maar vroeg naar bed gegaan. De rest van de week heb ik ziek op bed gelegen. Totdat de huisbaas eindelijk de tv bracht die hij al weken beloofde aan mijn huisgenoten. Toen heb ik ziek op de bank gelegen en een beetje de winter olympics gekeken en veel csi en films. Toen ik me eindelijk een beetje beter begon te voelen, kreeg ik enorme steken in mijn kies. Maanden terug was de tandarts een beetje te diep gegaan bij het vullen van een gaatje, toen weken last gehad van een pijnlijke zenuw maar al weken niet meer. Tot nu toe. Omg wat een pijn :( mega veel pijnstillers geslikt, maar alsnog bleef het een kwestie van rustig blijven ademen totdat de pijn weer wegging. Gister mijn duim verbrand in de oven dus het was niet echt mijn week. Vanavond eerst weer werken. Iets met een gay night dus ben heel benieuwd haha, zal in elk geval erg gezellig zijn. En dan morgen of maandag maar ff langs de dokter voor mijn keel, want dat wordt ook met de dag erger :S

Hopelijk heb ik volgende week beter en leuker nieuws!

  • 16 Februari 2014 - 01:48

    Anne:

    He meis, wat balen dat je eerste week zo ruk gegaan is! Aan de andere kant, nu kan t alleen nog maar beter worden :) Knuf!

  • 18 Februari 2014 - 20:02

    Mam:

    Inderdaad balen, zo'n vervelende start. Maar inderdaad, zoals Anne al zegt....het kan nu alleen maar beter worden. Tegenslagen hou je altijd, daar hebben we hier ook last van. Maar ik weet zeker dat jij je er wel doorheen kunt slaan zodra je weer helemaal fit bent.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 37764

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: