Fun, friends and alcohol - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu Fun, friends and alcohol - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu

Fun, friends and alcohol

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Het is nu wel vrij standaard geworden dat ik zaterdag werk, dus ik ga er nu ook gewoon vanuit dat ik op zaterdag werk.. Afgelopen zaterdag was er een 40th bday party, dus ik kon vroeg beginnen. Marc (mijn baas) had de vorige keer al aangegeven dat ik mijn fiets ook gewoon binnen kon zetten, maar hem letterlijk de trap op sjouwen zag ik niet zitten. Gelukkig wou Marc hem wel tillen, met de gedachte van 'hoe zwaar kan een fiets nu eigenlijk zijn'. Heel zwaar dus! Ik zal proberen een foto te posten, maar het is net een tank. Daardoor voel ik me wel veiliger op de weg, als ik aangereden word denk ik dat er eerder een deuk in de auto zit dan in mijn fiets!
Enfin, het was een erg gezellige avond. We waren dit keer maar met z'n 2en achter de bar, maar het was een gesloten feest dus op een aantal hele drukke momenten na, was het goed te doen. Een van de gasten had ook een tijdje in Amsterdam gewoond, maar het enige woord wat hij nog wist was 'gezellig'. Na werktijd doen we altijd nog even een borrel, een andere collega kwam er toen ook even bij. Marc waarschuwde me al dat Dom waarschijnlijk erg dronken zou zijn, and boy was he! Ellenlange verhalen over niks waar niemand iets van snapte XD

Maandag was de paaldans les and guess what?! Ik was op tijd en niet 1x verdwaald!!!! Omg ik was zoo blij haha heb echt super toffe dingen geleerd en ik was daarna ook behoorlijk blauw! Ik deelde de paal met een meisje die een inhaal les deed, normaal zit zij in de beginner/intermediate les. Ik voel me altijd een beetje ongemakkelijk als ik bepaalde dingen wel gelijk kan en degene om mij heen niet, maar ze was echt heel lief! Op een gegeven moment moesten we een combi doen 3 moves, duurde even voordat ik het doorhad en toen hij lukte waren we allebei mega blij en kreeg ik gelijk een knuffel! I love the poledance community! Echt ik kan niet wachten tot de volgende les!!!

Dinsdag kreeg ik onverwacht een sms of ik kon werken. Er zouden allemaal metal bandjes spelen en er werden een hoop mensen verwacht. Achteraf viel het allemaal wat tegen, de bands hadden tegen de organisatie gezegd dat ze heel veel kaartjes verkocht hadden, maar bleek dus niet zo te zijn. Plus het publiek was allemaal heel jong en dronk alleen maar kraanwater. Een enkeling bestelde een cola dus weinig winst die avond. Voelde me ook best wel schuldig toen ik mijn loon kreeg, maar ik moest er niet te moeilijk over doen want andere avonden kwam het makkelijk uit. Martine (huisgenootje) kwam ook nog ff bij mij aan de bar hangen, ze kreeg van Marc een aantal gratis drankjes omdat ze dankzij haar mij hadden (aaaww). Daarna zijn we naar Big Hands gegaan, de kroeg waar Martine werkt. De kroeg onder de studenten en het was echt super gezellig! Een vriendin van Martine die ik al eens eerder ontmoet had was er ook, Catherine. Zij was daar samen met een vriendin, Shauna, uit Belfast, die een weekje op vakantie was. Door hun Ierse accent begreep ik niet altijd wat ze zeiden haha, maar gelukkig konden ze er zelf ook
om lachen.

Woensdag zou ik samen met hun naar de burlesque klas gaan in Stockport, maar ik kreeg op het laatste moment een smsje dat het niet meer ging lukken. Het was erg lastig voor hun om daar te komen met openbaar vervoer, dus helaas helaas. Ze vroegen of ik die avond meeging de kroeg in, maar aangezien ik nog steeds een kater had van de avond daarvoor ben ik maar thuis gebleven.. Ik word ook een dagje ouder ;)

Donderdag vroegen Catherine en Shauna of ik meeging naar een vintage jive class in het centrum, maar door hun kater is dat niet meer doorgegaan. Maar in plaats daarvan hebben we eerst bij Catherine thuis een drankje gedaan een mee zitten bleren met oude jaren 80/90 hits, de bovenbuurvrouw was not amused :P daarna met de taxi de stad in gegaan, aangezien we de laatste bus net gemist hadden. Er was een of ander feest in the Roadhouse, ook in the Northern Quarter (het stapgebied in Manchester, Kraak zit daar ook). Super gezellig, al was de muziek niet helemaal mijn ding. Weer terug met de taxi, Shauna en ik hadden heel erg zin in frietjes, dus hop, met de taxi door de mcdrive! Like a boss!! Het laatste stuk naar huis gelopen, ik had die avond geen hakken aan moeten doen, mijn voeten deden zooooo veel pijn!

Vandaag vrij weinig gedaan aangezien ik best wel kapot ben! Morgen avond weer werken, een of anders disco feest dus dat zal ook wel weer laat worden ;)

Heb super veel zin in volgende week, er staan allemaal leuke dingen in de planning so can't wait! Ook is mijn idee voor mijn master project goedgekeurd, dus zodra ik mijn eigen laptop weer heb kan ik daar ook mee aan de slag!

  • 02 Maart 2014 - 12:05

    Mam:

    Jeetje meissie, zo te horen heb je een geweldige week achter de rug!!! Fantastisch. En de komende week gaat ook weer druk worden zo te zien, en je krijgt eindelijke je eigen laptop weer terug :-) Als dan ook het internet het nog weer doet, kan jouw week volgens mij niet meer stuk.....en zo komt alles toch weer goed!

    Ben dus heel blij met deze positieve berichten van jou, fijn dat het met je gezondheid weer wat is opgeknapt, dat je leuke contacten hebt en natuurlijk dat je allemaal leuke dingen doet, leert en ziet.
    Heb er steeds meer zin in om bij je te komen, ga vandaag even kijken naar leuke uitstapjes in Manchester.

    Vanmiddag komt Harry hier, hij denkt nog steeds dat je in Leeuwarden zit.... De volgende keer dat hij komt moeten we maar even Skypen, vindt hij vast ook heel leuk.

    Vanavond ga ik met Vesna en Myrna naar Scooters, daar is een soort Voice-jam-session. Auke komt ook zingen. Heb er wel zin in, weer eens even een avondje uit. Ik laat je wel weten hoe het was.

    Dikke kus....mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 37773

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: