Vrolijk pasen! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu Vrolijk pasen! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu

Vrolijk pasen!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

En het aftellen is officieel begonnen.. Op facebook zie ik dat een aantal klasgenoten alweer lekker thuis zijn, aan de ene kant heb ik daar ook heel veel zin in, aangezien er ten eerste weer een hoop geregeld moet worden, plus het idee om thuis te zijn is ook wel fijn. Op dit moment ben ik nog steeds bij Bob. Aangezien het maar 2 weken was kon ik hier wel blijven, op de bank.. Dus elke avond maak ik de bank op, en elke ochtend kan ik de boel weer opruimen. Oh well, het is iets :) Wel vet lief, Bob dacht dat ik tijdelijk naar huis zou gaan en dan weer terug zou komen en dat ik dus voor altijd homeless was dus hij had al een heel plan dat we samen een huis zouden delen. Om eerlijk te zijn, het idee staat me niet tegen ;)

Maar goed, op naar de avonturen van afgelopen week. Afgelopen zaterdag weer gewerkt. Marc smste al dat het heel erg rustig was. In de laatste weken was dat een voorbode voor een errug drukke avond, maar het viel mee. Er draaiden wat dj's dus het was weer een volledig ander publiek. Dit keer a la Jersey shore/the valleys.. Blote buiken zijn weer helemaal hip, net als korte broekjes wat de meeste mannen vast niet erg vinden haha maar goed, praktisch iedereen zat zwaar aan de drugs. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel flesjes water verkocht, er zijn gewoon 2 trays doorheen gegaan! En dat was alsnog te weinig, dus ze moesten het doen met een glaasje tapwater.
Jack was de doorguy van de avond en was voor mij de eerste keer dat we hem naar boven hebben moeten roepen. 1 gast was volledig de weg kwijt, vooral de spieren in de gezicht snapten er niks meer van en hij wou steeds achter de bar, dus Jack moest hem vriendelijk verzoeken om ergens anders raar te gaan staan doen.. Dat werd de nood uitgang XD ze moeten toch echt iets vinden voor die deur, want mensen denken steeds dat ze daar gebruik van kunnen maken, which they can't!

Oh well, zondag weer ontbijt op bed. Voordat we naar huis gingen zijn we ff bij de spar geweest (heerlijk winkels die al vroeg open zijn op zondag!). Marc had zaterdag al gevraagd of ik zondag bij hem wou eten. Hij zou een vegetarische cottage pie maken. Dus tussendoor ff naar huis, douchen en alvast wat spullen inpakken aangezien ik dacht dat ik er maandag uit moest.. Ook eindelijk officieel Marc's huisgenoot ontmoet. Had haar al wel gezien, hoi gezegd en gezwaaid enzo, maar nu echt handen geschud en meer dan een paar woorden gewisseld :)
Cottage pie was lekker trouwens, dus misschien dat ik het thuis ook maar eens moet gaan maken!

Maandag het hele huis opgeruimt, schoongemaakt. 2 kaartjes verstuurd naar mn tante en oma voor hun verjaardag plus een pakketje naar mn moeder met alle spullen die ik hier niet meer nodig heb, maar die niet in mn tas passen.. Contact met Bob gehad de avond ervoor, hij zei dat hij morgen in de middag aan zou komen en dat ik niet in een hostel ging slapen en dat we wel een oplossing zouden vinden. Dus ook maar even boodschappen gedaan en een enorme schaal lasagna gemaakt met salade en garlic bread. Het leek mij een goeie thuiskomer ;) maar doordat Bob een paar uur later leefde, was zijn 'morgen' en dag later dan mijn 'morgen'.. Oh well, toch maar zijn bed weer opgemaakt en heerlijk geslapen :)

Dinsdag middag kwam Bob thuis, was 's ochtends ff de stad in geweest. Had mijn silks/hoop/pole teacher beloofd om bananen leggings te kopen. We moeten altijd bananas doen tijdens de warming up. Ziet er niet uit, maar ontzettend goed voor eigenlijk alle spieren. Ze heeft ook een hoop variaties op de banana dus ja, bananen spelen een grote rol tijdens haar les :P bij thuiskomst kwam ik erachter dat ze 1 veiligheidsdingetje er niet af hadden gehaald.. Maar Bob moest toch de stad in voor mijn iphone, die niet meer wilde opladen dus ach, ik hoefde in elk geval niet alleen. Er bleek iets vast te zitten in zijn telefoon, waardoor de lader niet ver genoeg erin kon, maar degene die hem kon helpen was er pas om 7u weer, dus we hebben eerst samen ff ergens gegeten. Heerlijke falafel wrap met chili fries! Bob achtergelaten aangezien ik om half 9 in Stockport moest zijn en het is een uur fietsen. Wederom een super leuke les van Becky gehad. Eindelijk de elbow grip gedaan! Omg die wilde ik al eeuwen doen en nu issie eindelijk gelukt! Steph heeft een foto gemaakt en wonderbaarlijk genoeg bleef ik vet lang hangen!! Ik was bang toen ik de switch maakte naar de advanced/elite groep dat ik veel te slecht zou zijn omdat al die meiden daar belachelijk goed zijn! Maar het valt mee, een aantal meiden zijn inderdaad ontzettend goed, maar een hoop zitten op mijn niveau. Steph is assistent instructor bij de lessen op donderdag maar bij de lessen op dinsdag zitten we op hetzelfde niveau :)
Marc smste nog of ik 's avonds de laatste afleveringen van Breaking Bad wilde zien, maar ik was kapot.. 2x op en neer naar de stad, rondslenteren en toen 2x een uur fietsen plus zware training.. Ik heb de bank opgemaakt en ben lekker mn bed ingekropen..

Wel afgesproken dat we woensdag een fietstocht zouden maken, aangezien het super mooi weer zou worden. Ik was om 11u al ready to go, maar Marc lag nog heerlijk te slapen.. Geloof dat ik rond een uur of 2 naar hem toe ging, allebei eten en drinken in de tas, banden opgepompt en we konden gaan! Eerst een stukje door de stad en ineens waren we in een prachtig mooi park. Daar maar wat olie op mijn ketting gesmeerd aangezien die mega veel lawaai maakte.. Ze hadden daar een soort van mini kinderboerderij, dus ff bij de konijntjes en kippen gekeken. Tis tenslotte bijna pasen! Het plan was om naar een hertenkamp te gaan, was iets van een uur fietsen maar toen we via het kerkhof bij een vaart uitkwamen, hebben we toch maar besloten om naar sale park te gaan. Hadden ze geen herten, maar wel eenden etc. Het moest een stuk dichterbij zijn, dus hop, weer op de fiets, via hele mooie bospaden op een grote heuvel beland. Geloof dat ik daar langs gereden ben met mn moeder en zusje onderweg naar Liverpool. Enfin, via google maps geprobeerd uit te vogelen waar we waren en hoe we bij sale park moesten komen.
We hebben een super mooie route gefietst, en uiteindelijk kwamen we weer uit bij hetzelfde kerkhof. Rondgevraagd, op de borden gekeken en sale waterpark moest toch echt heel dichtbij zijn! Via een dijk weer verder gegaan, zagen we uiteindelijk het bordje dat het nog maar 1 mile was! Voor de zekerheid toch nog een meneer gevraagd, die stuurde ons weer de andere kant op. Eigenlijk was het gewoon de dijk aan de andere kant van het water, maar alsnog, we found it! Heerlijk gepicknickt (schrijf je dat zo?) met uitzicht over het water. Er was zelfs iemand aan het waterskieën! Marc ging even mediteren, maar ik koos ervoor om ff muziek te luisteren. Heb de laatste tijd heel veel gemediteerd, vind het heerlijk maar was op dat moment bang om in slaap te vallen XD
Terug weer via het kerkhofd en het park, waar ineens vet veel eekhoorns waren! We hadden nootjes bij ons, het zout er wat af geveegd en ze vonden het heerlijk! Ze kwamen erg dichtbij dus ik heel dapper een nootje in mn hand en ja hoor! Een eekhoorn pakte em uit mn hand :) Marc heeft er een foto van, zal vragen of hij mij die kan sturen.. Bij poging 2 beet de eekhoorn in mn vinger, niet hard, meer proeven of het een nootje was :P maar daarna zijn we maar weer op de fiets gestapt. Bij de aldi ff wat boodschappen gedaan en wederom heeft Marc staan koken en werd ik de keuken uitgeschopt.. Waarschijnlijk omdat ik geen energie meer had en letterlijk steeds omviel, maar ik kon er mee leven :)
Eindelijk de finale gezien van Breaking Bad!! Voel nu een enorme leegte in mijn leven..

Donderdag weer naar Stockport, Clare was mega blij met haar leggings haha, ze trok ze gelijk aan! Aerial silk was heerlijk. Het ziet er allemaal zo mooi en makkelijk uit, maar na elke klim sta ik alweer te puffen haha
Afscheid genomen van een aantal meiden, aangezien de eerst volgende les over 2 weken is en op dat moment zit ik in het vliegtuig.. Ze vonden het erg jammer en ik moest maar gewoon hierheen verhuizen! :)
Paaldans les was erg pijnlijk, hoop dingen geprobeerd maar het wou allemaal niet. Had weer heel erg last van mn pols, tijdens silks toch weer teveel ermee gedaan, dus heb meer dingen lopen oefenen van de afgelopen weken.. Denk dat het misschien maar beter is dat er zaterdag geen les is, want mijn lichaam is op!

Op dit moment zit ik lekker op het balkon te genieten van het zonnetje.. Kan wel wat kleur gebruiken! Geen idee of ik dit weekend kan werken trouwens. Er zijn veel dingen uitgevallen deze week dus Liam en Marc hebben zelf amper kunnen werken, maar ik hoop dat ik zaterdag of zondag alsnog een berichtje krijg dat ik kan werken.. En anders maar niet.. Niks mis met ontspannen en lekker genieten van een rustig paasweekend! Fijne paasdagen allemaal!

  • 26 April 2014 - 13:29

    Mam:

    Fijn dat je zo'n leuke week hebt gehad, lekker weer bij het fietstochtje met Marc, leuk gewerkt en weer allemaal leuke dingen gedaan met Clare en zo.
    Je tijd zit er al bijna weer op, dus nog maar even proberen zoveel mogelijk te genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 37778

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: