Eviction - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu Eviction - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu

Eviction

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Dus.. Ik dacht dat ik voor dit reisverslag niet veel bijzonders had, aangezien ik vorige week op vrijdag heb gewerkt en dus niks daarover kan zeggen.. Was het maar zo.. Maar laat ik eerst verder gaan met afgelopen zaterdag..

Ik had al gezegd dat ik met Michael wat zou gaan drinken. Zoals het waarschijnlijk wel te lezen was, zocht ik er verder niks achter maar het was dus een date. Waar ik achter kwam toen hij me probeerde te zoenen. Juist. Steeds nee gezegd, hem van me afgeduwd en op een gegeven moment maar gewoon weggelopen, hem als een klein zielig hoopje achter gelaten. Buiten nog even met de bouncers gesproken, ze waren heel enthousiast toen we binnen kwamen, ze kenden hem goed, dus even een klein praatje. Ik moest me geen zorgen maken (iets wat mensen veel tegen me gezegd hebben deze week trouwens), hij zou zich wel weer ok voelen en het was voor hun wel duidelijk dat ik op zoek was naar een echte vent..
Toen ik weer terug liep naar mn fiets belde hij dat hij weer ok was en dat we moesten gaan dansen en bla bla. Ik voelde me toch wel een beetje schuldig, dus gewacht maar hij probeerde het weer.. Op dat moment kwamen net toevallig vrienden van hem langs dus heb hem aan hun overgedragen. Moest heel nodig plassen dus toch maar even langs kraak gegaan.. Marc was ook aan het werk, voelde me heel schuldig en stom van hoe kan je nou niet weten dat je op een date gaat?! Maar weer de woorden, don't worry about it ;)

Zondag kwam Adeel, de landlord langs met het bericht dat vanwege de situatie met Nikos de huiseigenaar, Richard, iedereen het huis uit wilde. Martine ging al verhuizen dus dat kwam neer op mij..
Needless to say I wasn't too happy. Marc gelijk een smsje gestuurd en hij belde me gelijk terug. Hij kende iemand die me wel kon helpen dus het zou allemaal wel goed komen en ik moest me niet druk maken.. Kreeg daarna een mega lange sms van hem met het telefoon nummer van de Tenancy Relations Service en ook van Shelter Manchester.
Gelukkig kwamen Eva (oud collega) en Stefan van Black Box Red eind van de middag langs. Had ze een slaapplek beloofd voor een paar dagen terwijl ze in Manchester zouden repeteren. Zij zijn nu op tour door Engeland. Dom, de eigenaar van kraak, had toen al aangegeven dat hij wel een oefenruimte had dus Eva steeds mailen maar hij heeft er nooit op gereageerd.. Gelukkig konden ze wel wat anders vinden, maar toen ik hem zaterdag zag heb ik hem er weer aan herinnererd en hij kon ze op zondag wel een optreden geven. Dus nadat ik zondag een heerlijke maaltijd (curly fries, veggie burger and vegetables) voor ze heb gemaakt zijn we door gegaan naar kraak. Bob was aan het werk dus heb met hem kunnen overleggen. Hij is advocaat dus hij weet een hoop. Kwam erop neer dat ze me er niet zomaar uit konden zetten..
Dom was heel enthousiast over Black Box Red, ze hebben al eerder in kraak gespeeld, maar goed er spelen zo veel bandjes daar.. In elk geval, wanneer ze weer naar Manchester gaan dan zorgt Dom voor veel promotie en geeft ze weer een podium om het zo goed te maken haha

Maandag samen met Martine een grote schoonmaak gehouden, zodat Adeel geen reden zou hebben om een deel van de borg achter de houden.. De fietsen buiten aan elkaar op slot gezet, maar volgens de overbuurman die langs kwam was dat niet genoeg. Hij vertelde dat zelfs de handdoeken van zijn waslijn in de achtertuin zijn gejat, terwijl er een mega hoog hek omheen zit.. We hebben hem ook verteld over de hele situatie en hij was gelijk van you must fight! They cannot do this!! En we konden altijd langskomen etc dus wel leuk om toch eindelijk beetje contact met de buren te hebben, ook al is het voor korte duur..
Ik heb gebeld met de tenancy relations service, ze zouden mijn situatie doorgeven aan iemand en die zou binnen 24 uur reageren maar omdat ik die dag er al uit moest zou hij proberen dat ze me diezelfde dag al zouden bellen. Ik heb besloten om de avond dus nog maar een nachtje te blijven aangezien ze er mee bezig waren. Marc vroeg of ik bij hem wou eten, even wat afleiding :) hij is zo lief! Hij heeft een vegetarische chilli bean gerecht gemaakt met zoete aardappel en knoflook brood. Heerlijk! Denk dat thuis ook maar vaker dingen met bonen moet gaan maken ;)

Dinsdag gigantisch last van mn keel en voelde me niet helemaal lekker. Toch maar wel naar paaldansen gegaan met 2 paracetamol achter de kiezen. Moet zeggen dat het wel redelijk ging en super blij dat ik wel ben gegaan, ook al was ik steeds gigantisch buiten adem. Denk gewoon door alle stress, alcohol, weinig slaap, weinig eten, etc dat mn lichaam er ff klaar mee was..
Daarna gelijk naar bed, laatste nachtje in dat huis..

Woensdag de boel ingepakt en schoongemaakt en met een taxi alles bij Marc gedropt. Ik had met Adeel een deal gemaakt, als hij mijn deposit contant terug zou betalen en een nieuw contract op zou stellen met einddatum van die dag dat ik dan weg zou gaan.. Hij had me een kamer in een van zijn andere huizen aangeboden maar ik wou zooo graag van hem af. Ik heb in de afgelopen week mega veel whatsapp berichtjes van hem ontvangen en ze waren alles behalve aardig.. Ik zal proberen een aantal in dit reisverslag te zetten
Om 4u spul bij Marc gedropt, goed gesprek gehad met de taxi chauffeur, erg vriendelijke man die ook met allemaal tips en adviezen kwam. Vroeg hoeveel het mij zou kosten om heen te gaan en weer terug, aangezien mijn fiets nog in het huis stond.. Door de drukte in de stad duurde het wat langer maar aangezien hij 18 pond had gezegd, heeft hij de meter uitgezet toen ie bij 18 was.. Ik hou van mensen die dat doen, je maakt een afspraak en ze houden zich er aan!
Om 5u zou Adeel komen met alles, maar uiteraard hield hij zich weer niet aan zijn afspraken. Toen maar naar Marc gegaan. Zou om half 8 de sleutel ophalen bij een vrienden van Bob, maar die belde dat ze goeie vrienden was met de landlady en ze wilde zeker weten dat Bob het met haar besproken had en ze wilde mij niet zomaar de sleutel geven.. Ook omdat ze mij niet kende en alles.. Dus we hebben Bob allebei een berichtje gestuurd en Marc was weer zo lief om voor mij te koken en mij onderdak te bieden :)

Donderdag stuurde Adeel om 12u een berichtje dat hij over een uur langs zou komen.. Dat werd 5 uur.. Echt ik heb geen goed woord over voor die vent. Maar, ik heb mijn geld, een zelf gemaakt contract met zijn handtekening aangezien hij het 'vergeten' was..
Om half 6 zou ik bij Debbie de sleutel ophalen en om half 7 moest ik in Stockport zijn voor de aerial silk les.. Tis ongeveer een uur fietsen vanuit het centrum dus ik moest snel. Helaas weer gigantisch verdwaald dus was pas om 6u bij Debbie.. Toen maar besloten om maar naar Bob's huis te gaan en mn spullen bij Marc weg te halen en de rest van de avond niks meer te doen.. Dus met al mijn spullen naar de straat erachter gelopen, het was net te doen met z'n 2en! Zal wel flink wat weg moeten gooien voordat ik weer naar Nederland ga of wat moeten opsturen naar mn moeder..

Lig nu nog lekker in bed, beetje breaking bad te kijken.. Weet in mijn achterhoofd dat ik dingen voor school moet doen, maar mijn hoofd staat er nog totaal niet naar.. Heb wel het gevoel dat ik beter kan ademen, gigantische last van mijn schouders nu dus vandaag nog maar even rustig aan doen en dan kijk ik morgen wel verder.. Zal dan weer moeten verhuizen omdat er maar 1 beneden deur sleutel is en de landlady komt zaterdag.. Maar Marc zei gister al dat ik wel bij hem kon blijven.. Iets wat hij vanaf het begin al zei, maar wil hem niet in de weg zitten plus dacht dat het te snel zou zijn.. Maar de afgelopen dagen met hem zijn gewoon echt super gegaan, het voelt gewoon heel goed en veilig..
Dus ondanks alle crap van deze afgelopen week was het toch wel een goeie week. Heb echt super lieve collega's en vrienden hier die me willen helpen en er gewoon voor me zijn. I feel blessed :)


  • 04 April 2014 - 13:09

    Amarins:

    Zeg Miss Breakfast, moraal van dit verhaal! don't worry, het komt allemaal goed!



  • 06 April 2014 - 17:50

    Mam:

    En zo heb je toch weer heel wat meegemaakt deze week, heel stressvol en spannend allemaal, maar gelukkig toch weer een happy end. Hoop wel voor je dat je de komende tijd een beetje rust krijgt, en je laatste weken een beetje ontspannen kunt doorbrengen. Dat heb je wel verdiend ondertussen...
    Maar je hebt er nu natuurlijk wel heel veel van geleerd, en je hebt ook heel wat te vertellen als je weer naar school gaat. Denk niet dat er veel zijn die dit kunnen overtreffen....en dan kan jij er ook om lachen, denk ik.
    Nog maar even genieten dus, de komende tijd.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1331
Totaal aantal bezoekers 37774

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: