First day - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu First day - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Kim Es - WaarBenJij.nu

First day

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Whoohoo, ik ben eindelijk in Manchester!!
Zag al allemaal berichten en reisverslagen van klasgenoten voorbij komen terwijl ik nog thuis zat.. Te wachten op goed nieuws van Kesh, want mijn laptop zou woensdag klaar zijn (2 weken weg vind ik persoonlijk al lang genoeg), maar helaas, hij was nog steeds in Tjechië die ik heb nu een kleine, trage maar vervangende laptop mee. Dus in principe had ik ook dinsdag kunnen vertrekken.
Enfin, donderdag ochtend ging ik met mn moeder en Myrna op weg naar Schiphol, maar ik had geen rekening gehouden met eventuele files.. Dus flink stressen toen we daadwerkelijk in de file stonden. Zag al helemaal voor me dat ik mn vlucht zou missen.. Gelukkig kwamen we om 9u eindelijk op schiphol aan, mijn vlucht ging om 9.55 dus ik had net genoeg tijd om mn tas af te leveren, afscheid te nemen en door de douane te gaan. En misschien klinkt het heel gek, maar elke keer als ik ga reizen neem ik een dikke tas met medicijnen mee, met een brief van de apotheek maar niemand die vragen gaat stellen.. Je zou toch denken dat ze die eerder gaan controleren dan bv je bodylotion. Maar goed..

Vlucht ging opzich soepel, redelijk wat turbulentie maar ik had meer last van de huilende baby's met hun stinkende poepluiers :(
Verder ging alles goed, kon mijn tas vlug weer pakken dus toen op zoek naar de trein. Had van mijn huisgenootje Martine een routebeschrijving gekregen met wat ik allemaal moest pakken om bij het huis te komen. Heb bij een loket een ticket gekocht en gelijk gevraagd of ik ook iets kon hebben voor al die treinen en bussen. Ik kreeg een dagkaart mee voor 6,70 pond, daarmee kon ik en met de trein, en met de bus voor de hele dag. Heel veel gezoek naar alles maar gelukkig kwam ik steeds hele vriendelijke mensen tegen dus uiteindelijk beland in mijn kamer. Was heel blij dat ik een kussentje en slaapzak mee had genomen, anders had ik alleen maar een kaal matras gehad. Huis is verder prima, al is het voor mij wel heeeeeel erg wennen om weer in een studentenhuis te wonen, met bijbehorende huisbaas. Op dit moment heb ik nog steeds geen huissleutel dus ik kan niet eens ff naar buiten om boodschappen te doen! Dus ik hoop echt dat hij vandaag langskomt met de sleutel want voel me nu een beetje een gevangene.

Anyway, bij aankomst eerst het huis wat verkent en de boel uitgepakt. Toen met Martine Manchester ingegaan. Magda (mijn slb-er) had mij aangeraden om naar de bibliotheek te gaan omdat het erg mooi zou zijn. Dus wij daarheen, inderdaad erg mooi! Was vroeger een oude kerk die nu omgebouwd is tot bibliotheek. Dus ik voelde me helemaal thuis haha. Ze hadden ook een klein zaaltje met allemaal oude, uitgelichte boeken. Zo stond in 1 boek allemaal recepten voor de aristocratie en bijbehorende table setting, of hoe de armen moesten koken. Er was ook een hele grote ruimte, met allemaal nisjes met oude boeken. Daar zaten een aantal mensen met hun laptop dus ik denk dat je daar gewoon super chill je huiswerk kunt maken! Bovenin zagen we een ruimte met allemaal mensen die kussen hadden, met boeken en laptops. Duurde even voordat ik snapte dat die kussens er lagen voor die hele oude boeken, zodat ze niet stuk zouden gaan.

We hadden op de bordjes ook steeds 'People's museum' zien staan, dus daar zijn we toen naar opzoek gegaan. Een heel erg leuk museum over de geschiedenis van de mensen in Manchester met heel veel materiaal. Je mocht alles aanraken behalve de wandkleden. Er werden dan dingen verteld en vervolgens kon je dan een puzzel maken ofzo, ik werd er weer helemaal kind van XD
We waren daar om iets van half 5 geloof ik, dus we waren ook echt een van de weinigen daar, voelde een beetje alsof we aan het inbreken waren.. Het personeel was heel behulpzaam, je moest een bepaalde route volgen om de verhalen op de juiste manier mee te krijgen. Daarna kwamen we in een grote ruimte terecht waar we nog een heel gesprek hadden met een van die mannen daar. Hij legde uit dat die ruimte vroeger werd gebruikt om energie op te wekken voor Manchester, iets met enorme blokken en water die dan voor druk zorgden waardoor bv liften gingen werken. Maar als er dan een leiding barstte, viel alles uit in de hele stad. Ook weet ik nu waarom vroeger altijd een mannetje in de lift stond, omdat hij precies wist hoeveel druk er nodig was om op een bepaalde verdieping te komen want anders kon je nog wel eens als Sjakie en de glazen lift eindigen ;)
Hij heeft ons toen nog wat tips gegeven over waar we goedkoop konden eten en feesten haha maar hij moest ons er wel uitschoppen want het was tijd..

We zijn toen naar een pub gegaan. Martine kreeg toen bericht of ze ook op vrijdag en zaterdag ergens kon werken, maar ze moet dan al werken dus heeft ze gevraagd of ik die dienst ook mocht overnemen.. Dus ik kan zaterdag gelijk al werken in KRAAK, van half 10 tot half 5 en krijg dan handje contantje 50 pond in mn handen gedrukt :) Dus hoop dat ik het leuk vind want geld hebben is toch wel erg fijn! Plus ik moet toch aan mn uren komen voor school..

Daarna zijn we ergens gaan eten, er was een bar, er waren tafels, er waren gokautomaten. Weet alleen niet meer hoe het heet.. Maar het was niet mega duur ;) ik had jacked potato met kaas, echt heerlijk! Daarna ff naar de primark gegaan maar het is daar zo groot dat ik er maar een hele dag voor uit moet trekken haha.
Ondertussen was het gaan regenen en met rechterschoen is nog steeds lek dus dat was niet erg fijn.. Iets van 10 minuten in de regen staan wachten op de bus dus toen we thuis kwamen zijn we allebei op bed gaan liggen haha. Ik was kapot! Maarja, we hadden Nikos, onze griekse huisgenoot beloofd dat we vanavond een drankje zouden doen, dus na een powerpoint toch ff de stad in geweest, nog een vriend van hem opgepikt. We gingen naar een best wel sjieke tent, wij dachten we gaan gewoon naar een pub ofzo. Maar het was een mix van Geordie shore en snog, marry, avoid. Ik voelde me er ook niet thuis met mijn spijkerbroek en hemdje haha. Alle meiden in mega korte jurkjes, mega hoge hakken. De jongens in nette bloesjes of strakke tshirts zodat hun spieren beter uitkwamen. Alles voor het uiterlijke vertoon. Alsnog hebben wij wel dikke lol gehad, we zaten heerlijk aan de aardbeien cider dus op een gegeven moment hebben wij ze daar ff laten zien hoe je echt los moet gaan op de dansvloer, ipv dat half bakken heen en weer bewegen voor de spiegel :P

Vandaag had ik een hoop willen doen, maar vraag me af of ik uberhaupt het huis uit kom zonder sleutel.. Heb de huisbaas net maar een whatsapp gestuurd want via de mail reageert hij niet dus fingers crossed. Al komt het nu wel weer met bakken uit de hemel vallen trouwens.. Maar ik wil toch wel graag boodschappen doen, een paraplu halen en/of waterdichte schoenen (of gewoon beide) en iets van een matras hoes ofzo. Want deze kleine slaapzak ziet er wel heel karig uit, plus heel warm is het ook weer niet.

Nou ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere avonturen, maar voor nu ben ik wel weer uitverteld.
Bye!

  • 08 Februari 2014 - 10:38

    Mam:

    Ben blij dat alles goed gegaan is, en meteen leuke mensen ontmoet ook nog. En al heel veel gezien en geleerd van Manchester, een goed begin lijkt mij.
    En dat je meteen al wat geld kunnen verdienen....is altijd meegenomen. Maar ook wel weer heel spannend allemaal.
    Er valt genoeg te beleven de komende tijd, dus ik blijf je verslagen volgen.

    Dikke kus, en wees voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 37802

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: