Puppylove - Reisverslag uit Pangururan, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu Puppylove - Reisverslag uit Pangururan, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu

Puppylove

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 April 2011 | Indonesië, Pangururan

Hallo!!

Allereerst bedankt voor alle reacties, it just makes my day ^^
Maar goed, vorige week ergens is Lisanne weggegaan, ik had die donderdag (de dag voor haar verjaardag) daarvoor mijn paspoort dus bij de immigratie dienst in Siantar, maandag zouden ze bellen, niks..
Dinsdag, ook niks.. Dus Ganda op een gegeven moment bellen, ja hoor die was vrijdag al klaar.. GRR dan moet je bellen trut! Maar goed, ik had er al weer helemaal de balen in, helemaal omdat ik dinsdag heb uitgerekend hoeveel ik nou precies per dag kan besteden op Bali en dat is bedroefend weinig, dus ik was al niet al te happy en het vooruitzicht om weer helemaal naar Siantar te kachelen, had ik ook weinig zin in, maar Ganda wou wel voor mij gaan, ik de heenreis weer betaald (zo deden we dat steeds, alleen ging ik nu niet mee) dus daar was ik echt heeel erg blij mee! En het stomme was, die maandag had de politie hun auto op het terrein geparkeerd en gingen ze controles houden. Ik had mn paspoort nog niet terug, mijn ehm brief/aangifte ding bij de politie (als je hier onderdag verleent aan een buitenlander moet je dat aangeven bij de politie anders kan je een boete krijgen van 5 miljoen of een jaar gevangenis straf) was ook verlopen, zit je hier als een illegale buitenlander, te verstoppen in het huis haha
Heb de rest van de week rustig aan gedaan, was helemaal blij dat ik weer thuis was en de kinderen weer om mee heen had!

Oh maar wacht eens, nu vergeet ik bijna het aller leukste te vertellen, naja bijna leukste dan want het word nog veel leuker ;)
Anyhoe, woensdag stond de postbode weer voor de deur, met een pakket van 3 kilo!!!!!
De kinderen waren toen nog op school, ik het pakket mee naar mn kamer genomen, open gescheurd, wat overigens niet zo gemakkelijk was met alle tape! En daar zat ik dan, in het midden met allemaal leuke dingen om me heen!! Thanks mam en Jannie!!!
Voor mij zaten er weer puzzelboekjes in (zweeds en kruiswoord raadsel, just love it;)), CHOCOLAAAAAAHHH!!!! Een reep, m&m's (die inderdaad alleen in de mond smelten :D) en maltezers!! De 1e en laatste waren du half gesmolten en daarna weer hard geworden, maar dat maakte het er niet minder lekker van! ;)
Verder nog een mini cosmo, dextro energy!! En weer kaartjes, heb al een hele verzameling op mn kast staan :D
En voor de kids echt MEGA veel!! Had mn moeder gevraagd of ze van mijn geld een capo en 2 setjes gitaarsnaren wou halen, een pen tegen de gitaarhals aandrukken werkt opzich wel, maar het kan beter ;)
Snaren geef ik later wel, deze doen het nu eerst nog wel en ik moet ze natuurlijk ook niet te veel verwennen!
Maar goed, verder echt ontzettend veel knutsel spul, meer stickers, spullen voor school (die ik aan Yuli heb gegeven zodat zij kan bepalen wanneer ze dat mogen hebben, gaat het misschien iets langer mee..), dus toen ze eindelijk thuis waren, het allemaal op tafel gelegd, ze zaten met grote ogen te kijken, wat is dit???
Alles werd gelijk open gemaakt en bekeken en toen gelijk aan de slag met zelf kaartjes maken! Yuli zat in het kleurboek te kleuren (met de nieuwe kleurpotloden), met Delima de aankleedpoppen aangekleed, echt super tof!

Die dag daarna vond ik een knutselboek, dus daarmee aan de slag, tekenen, knippen en plakken, de jongens ook gelijk mee doen, toen de verf even uitgetest met de nieuwe kwasten, die doen het ook prima! :D
En Delima bleef maar kleertjes knippen, en elke dag hebben de poppen weer wat anders aan ;)

Vrijdagnacht kwam Lisanne hier aan, de kids zaten de hele week al, komt ze weer terug? Leuk!!
Zondag is zij met de kids meegeweest naar de kerk, ik was al een paar dagen gigantisch aan het hoesten en heb dat ook als een goed excuus gebruikt om niet weer mee te hoeven haha. Uiteraard werd zij daar als een echte vip ontvangen, met paparazzi en al! Toch blij dat ik niet blond ben ;)
De dominee wou ook met mij op de foto, maar 2 waren genoeg en hij maakte ze niet stiekem... Rare mensen..

Anyway, maandag waren Delima, Bonokhi en Messiely vrij, maar de rest moest nog wel gewoon naar school, heel apart. Met Lisanne een stukje wezen touren, begon het te regenen, wij onze telefoon's en camera in het zitje van de scooter stoppen, brandde Lisanne haar been aan de knalpot (uitlaat XD), ging opzich wel ok, maar toch snel terug naar huis gereden. Daar koelen, zalf erop smeren en toen toch maar even haar vader, die huisarts is, gebeld.
Maar sinds maandag zijn er echt steeds meer blaasjes bijgekomen, echt heeeel bizar! Maarja zolang ze nog dicht zijn moet het niet veel kwaad kunnen..
Mijn oma was ook nog jarig, wou echt heel graag bellen, maarja dat is helaas een beetje te duur.. Dus hoop dat jullie wel mijn mail ontvangen hebben!

Dinsdag hebben we een waterballonnen gevecht gehouden (die zaten ook in het mega pakket ;)), had al 2 emmers klaargezet, met ballonnen, zodat ik ze leuk kon verassen ;)
Darman kwam natuurlijk gelijk naar buiten en de rest was een beetje sceptisch... Dus toen Yulifao ook naar buiten kwam, ben ik hem maar gaan bekogelen en toen kwamen Arifin en Messiely er ook bij, de rest bleef veilig vanachter het raam kijken :P
Uiteraard waren ze echt heel snel op, dus meer gemaakt, Lisanne had toen haar been ingetaped met gaas en toen konden we samen de jongens te grazen nemen! Al waren zij een stuk droger dan dat ik was! Beetje jammer, maar goed toen heb ik Darman gewoon opgepakt en hem het water in gesjouwd XD
Dat ook geprobeerd met Messiely en Arifin maar die zijn te groot en te snel.. Dus toen Lisanne en ik EINDELIJK Arifin te pakken hadden, hebben we hem maar met de tuinslang te pakken genomen haha

's Middags kwamen er mensen langs, van de social office in Medan, die gingen uiteraard dingen bespreken aan de grote tafel, met als gevolg dat wij met alle kinderen rond de bank in de keuken zaten.. Arifin ging zn huiswerk maar op de grond maken, Lisanne en ik gingen met de rest van de kinderen uno spelen, blijft leuk :)
Maar die mensen gaan alle weeshuizen in Noord-Sumatra af en kijken welke de beste is. Mocht Sitinoraiti de beste zijn (qua voorzieningen, management, kinderen etc etc, waar ik natuuurlijk wel van uit ga!) dan kunnen ze een geld prijs winnen :D
Toen ze weggingen, pakte 1 van de vrouwen mij bij de arm vast, zij iets, verstond er niks van dus ik keek Yuli aan, zij en Ganda begonnen te lachen, wat?? Die vrouw vertelde dat ze een zoon had, die als politie werkte hier in Pangururan en daar kon ik wel mee trouwen. Terwijl Yuli dat vertelde, had die vrouw mijn arm nog steeds vast en drukte ze met de duim van haar andere hand, tegen mijn duim aan, alsof dat het officieel zou maken, ja daag!!!
De kinderen zaten mij uiteraard alweer met een grote glimlach aan te kijken en hartjes te maken met hun handen.. Leuk, errug leuk...

Vandaag hadden ze allemaal, op Arifin na (echt heel vreemd, gekke school), vakantie. Dus uiteraard de hele ochtend tv kijken. Weer bij het gat van Manis gekeken, we konden de pups al een paar dagen horen, met Delima al geprobeerd om ze eruit te pakken, maar ze lagen te ver, toen na een briljante ingeving (al zeg ik het zelf ;)) een camera gepakt en foto's gemaakt! 4 pups!!
's Middags waren we ons net aan het klaarmaken om naar de markt te gaan, roepen de jongens ineens, Kim, your love! Ik al bang dat eerder genoemde politie agent voor de deur zou staan, maar het was Luuk (die jongens wiens moeder bevriend is met Sylvie en die 2 weken terug hier met Nathan was) met zijn ouders.
Die verblijven in Tuktuk, hadden vandaag een scooter gehuurd en waren het eiland rond gegaan en kwamen dus om 2 uur bij ons aan. Eerst natuurlijk even een rondleiding gegeven, toen gevraagd of ze ook mee wilden naar de markt, ja hoor! Delima, Darman en Yulifao gingen mee, ze vroegen de hele middag al, of we naar de markt gingen, I don't know, you want to go? Waarop Delima dan zei, I don't know, I go if you go.. Met andere woorden, ik wil heel graag naar de markt, maar ik ga er niet om vragen. Beetje zoals Harry met zijn; ik ben gek op plakjes worst! En dan vervolgens naar het bord met plakjes worst op tafel kijken.. Niet vragen, maar een niet zo stille hint geven ;)
Enfin, we gingen dus met zn 8en naar de markt, zou wel gaan regenen dus ik had mn witte bloes maar even met een zwart/rood tshirt verwisseld. Wat achteraf heel slim van mij was! Luuk z'n ouders hadden martabah (? lijkt op een dikke pannenkoek, die dubbelgevouwen is met chocola en/of iets met pinda's erin/erop) gehaald en wat fruit, we zouden alweer terug gaan, begon het gigantisch te plensen! Ja sta je daar midden op de markt, proberen onder 1 van de vele zeiltjes te schuilen, toen de martabah maar gegeven, echt heerlijk! Na een kwartier, half uur werd het eindelijk wat minder, dus toch maar weer gaan. Kreeg ik ineens een dikke plens water over me heen! Nogmaals, errug blij dat ik van shirt verwisseld had XD
De rest maar terug gelopen, want ik was toch al zeiknat haha
Hier nog uno gespeeld, waardoor de hollanders indische woorden leren en Delima en Darman nederlandse woorden! En maar denken dat het een dom spelletje is ;)
De voortuin was ondertussen een half zwembad, maar de regen was over, dus rond een uur of 5 zijn Luuk en zn ouders weer richting Tuktuk gereden, een rit van een uur, maar met wel overal water op de weg, dus hoop dat ze veilig zijn aangekomen haha

Ik ben toen even naar voren gelopen, moet elke dag even over het water uitstaren, hoor ik ineens geblaf en gepiep, ik bang dat ze alweer een varken of geitje te grazen hadden (oh ja, paar dagen terug hadden ze bijna een klein geitje vermoord, Ganda en ik wezen kijken, kwamen onder de bloedvlekken weer terug.. Vandaag hadden ze bijna een varken vermoord, alsof ze hier niet genoeg te eten krijgen!)
Maar goed, ik naar buiten, gepiep kwam onder de veranda vandaan, ik kijken, ligt Manis daar met haar pups!!!!! :D
Eentje lag tegen een paal aan terwijl de rest al aan het drinken was, dus ik eronder gekropen, pup opgepakt en toen bij de andere neergelegd. Vervolgens naar binnen gesprint om mn camera te pakken en het nieuws door te geven! Daar zaten we dan hoor, alle vrouwen haha, al kroop Yuli er niet onder. Darman en Yulifao kwamen later nog kijken. Manis vond het allemaal prima, maar zodra de andere honden erbij kwamen begon ze te grommen.. Blij dat ze ons wel vertrouwd :D

Nou ik ga weer afsluiten, het was een lange dag.. Ga me zo maar weer bij de kids voegen om de meeste favo soapserie te kijken, putri yang ditukar! Snap er nog steeds weinig van, maar ach, tis wel grappig om te kijken ;)
Heel veel liefs!
xx



  • 20 April 2011 - 16:01

    Janine:

    Aaah wat leuk puppy's :) Kan je er geen adopteren haha, ze zien er zo schattig uit! Gelukkig heb je je paspoort weer!
    xxx vanaf het o zo mooie Texel

  • 20 April 2011 - 17:49

    Hillie:

    Hey Kim,

    Fijn dat je weer een pakketje hebt gekregen. Hoe lang ben je er nog? Kan er nog wat verzonden worden? Het is nogal een reis dat zo'n pakketje moet maken.
    Het is hier beter weer begrijp ik wel. Zonovergoten. Mooi scrabblewoord, hihi. En wij maar werken. Grrr. Gelukkig hebben we een lang weekend. Pasen alweer. Karst weet nog niet dat we paaseieren gaan zoeken. Die chocolade varianten formaat groot. Of middelgroot, in ieder geval chocoladeeieren die we dan samen gaan delen. Hoop ik....

    Mooi, ik ga de tuin in. Even nog wat doen buiten en dan lekker slapen weer. Morgen is het weer een werkdag.. En nogal zonnig.. En nogal warm.. En nogal lang als ik nog moet bowlen ook morgenavond... zo warmm daar steeds...

    Groetjes en laat nog even weten hoe het met de actie Arafin staat. Ben benieuwd of het je gaat lukken.

    Hillie

  • 21 April 2011 - 07:02

    Cindy De Pindy:

    Hi tante Kim!

    Heerlijk verhaal!!! Zo schattig die hondjes! En het weer is echt koekoek! Op dit moment is Nl het warmste land van Europa, zal wel weer een K-zomer worden, en jij zit nog steeds in de regen? bizar.
    Hey Kim, ben benieuwd of je ook dingen meemaakt/ziet/hoort over guna-guna?
    Kus van Cindy and the animals

  • 21 April 2011 - 12:35

    Wobina:

    Hoi Kim,

    Wat een schattige hondjes. Ben vast niet de eerste die dat vindt. Het blijft leuk om jou verhalen te lezen. Kunnen we hier een beetje een voorstelling van jou leven daar maken.
    Het grootste gedeelte zit er al weer voor je op. Geniet er nog maar van.

    Veel liefs, Wobina en de rest van de familie.

  • 23 April 2011 - 11:09

    Mama:

    He meisje,

    Wat weer een heerlijk verhaal! Moest er wel weer even voor gaan zitten natuurlijk, maar het blijft leuk om te horen wat je allemaal beleeft en hoe het leven er daar aan toe gaat. Je blijft je verbazen zo te horen.

    Ben blij dat het pakket positief ontvangen is, het zal de laatste zijn. In ieder geval als jij daar nog bent, maar we kunnen natuurijk altijd nog weer eens wat opsturen. Het is in ieder geval heel fijn dat ze allemaal zo enthousiast zijn. En dat is op de foto's ook wel te zien.

    Gaat het met Lisanne's been al weer wat beter? Zal wel pijn gedaan hebben zoiets, brandwonden zijn wel heel vervelend. Nu maar hopen dat het mooi geneest.

    Je had al verteld van de koppelaarster, maar ik vind het nog steeds wel grappig om te horen. Blij dat jij zo verstandig bent om hier niet op in te gaan, maar ik kan me voorstellen dat de kinderen het daar wel leuk zouden vinden als jij daar ging trouwen en wonen! Maar ik niet, ik kijk er nu al weer naar uit dat je terug komt en ik je weer wat vaker kan zien. Ik was graag een weekje langs gekomen, maar dat gaat helaas niet. Ik kom in ieder geval wel een weekje bij jou in de caravan op Texel ;-) .

    De pups zijn inderdaad heel schattig! Het is maar goed dat ze niet hier geboren zijn, want dan wordt de verleiding wel heel groot.

    Ik geloof dat wij hier nu beter weer hebben dan jullie daar, het is hier zo rond de 25 graden! Dus ik ga daar nog even van genieten, in plaats van binnen achter de pc zitten. Moet ook nog even boodschappen doen voor het paasontbijt. Volgens mij is dit de 1e keer dat jij daar niet bij kan zijn :-(
    Maar goed, we proostten wel een eitje op jou en jouw gezondheid :-)

    O ja, ik heb ook al een zak boerenkool in de vriezer voor als je terug komt!

    Dikke kus en tot gauw
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangururan

Indonesië

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Surfcamp, bday en almost home!!

14 Mei 2011

Bali

08 Mei 2011

Afscheid..

27 April 2011

Geestverdrijving, fotoshoot en Arifin's operatie

20 April 2011

Puppylove
Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 37804

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: