Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Mei 2011 | Indonesië, Denpasar

Hallo allemaal!!

Nou ik had gelijk, het werd inderdaad 1 groot huilfestijn, Yuli deed ook gezellig mee, dus alle vrouwen stonden heerlijk te huilen.. Maar goed, toen in de taxi, we reden al weg, kreeg ik nog een kaart van Arifin in mn handen gedrukt, met alvast van harte gefeliciteerd enzo, echt heeeel lief!!

In Medan werd ik door Goldia opgehaald, was onderweg vergeten te zeggen bij de mie kuah om er geen chili bij te doen, dus het was ontzettend pittig, dus toen ik aankwam in Medan, had ik geen behoefte aan eten haha, mn tong was nog steeds verbrand en mn maag nog wat in de war, dus we hebben wat fruit gehaald want zwaarder kon ik gewoon niet hebben ;)
Sliep bij Goldia, haar man en zoon op de kamer (haar moeder is ziek, die slaapt nu in de kamer van de zoon vandaar dat die nu bij zn ouders in bed slaapt..) en heb daar heerlijk Narnia 2 liggen kijke :D
De volgende dag mee naar Goldia's kantoor, daar kon ik ff snel op internet, ze werd voor de government maar ze deden vrij weinig daar. Op een gegeven moment kwamen er mensen een kookdemonstratie houden dus we hebben lekker zitten eten haha en Goldia heeft een pan gekocht en geprobeerd wat kleren voor een vriendin te verkopen. Voor de rest heb ik haar, of wie dan ook niet echt zien werken :P
Daarna zouden we een beetje Medan gaan bekijken, maar ik moest eerst wat eten want ik viel bijna flauw.. Ik heb na 2, 3 uur echt wat te eten nodig maar de mensen hier niet, dus toen we eindelijk ergens in een restaurantje zaten, dacht ik, ik bestel mie kuah, maar kreeg ik iets van mie hoen, wat totaal niet lekker is, dus dat was wat soep met groente naar binnen lepelen met een flesje cola.. Goldia beloofde dat we om 3 uur weer wat zouden eten (het was toen 2), maar uiteraard werd dat 5.. Ja dat was niet mijn beste dag, liep steeds als een halve zombie rond haha
Toen Esra en mama Esra ontmoet in de winkel, gezellig gezeten, 's avonds pasta voor ze gekookt en toen met Esra naar de film, Due Date! Echt wat een geniale film!

Dinsdag weer op het vliegtuig, opstijgen blijft nog steeds leuk ;) op het vliegveld in Kuala Lumpur wat te eten proberen te krijgen, maar je moest alles contant betalen en als je met creditcard kon betalen, was dat vanaf ongeveer 10 euro, ja daag!! Maar goed, toen toch maar wat geld gewisseld en wat kitkats gekocht ^^ want mam had voor mij eten besteld in het vliegtuig, waar ik mega blij mee was! Weet niet of je ze gehoord hebt mam, maar ik heb je op dat moment ontzettend veel bedankjes toegezonden!
Die vlucht hadden we redelijk wat turbulentie, maar uiteindelijk wel veilig aangekomen. Weet niet of ik al had verteld over couchsurfen, maar dat is een website waarop mensen van over de hele wereld zich kunnen aanmelden en misschien bij elkaar op de bank kunnen slapen of gewoon kunnen afspreken, zodat als je alleen reist, je niet steeds alleen hoeft te zijn..
Anyway, ik had contact met Alex, die heeft me van het vliegveld opgepikt, met al mijn tassen op zijn scooter naar een vriendin van hem, ook een couchsurfer, Titi, bij haar kon ik slapen. Nadat ik mijn spullen had gedropt, zijn we met zn allen naar villa Serenity gegaan, waar Eve en Edric zaten, 2 vriendin uit Singapore, en we hebben daar bij een zwembad een beetje gezeten.

Volgende ochtend zou Alex mij oppikken zodat ik samen met Eve naar yoga kon in hun hotel, maar Alex had zich verslapen dus we waren veeel te laat, dus yoga heb ik maar bewaard voor een andere keer.. We hebben de scooter van Titi opgepikt, omdat ik verder de enige was die kon rijden, weliswaar zonder rijbewijs, maar Alex zei dat als ik me gewoon aan de regels hou, ze me niet controlen, okay..
Eerst bij Edric en Eve bij het zwembad gelegen, in bikini! Eindelijk krijgen mijn buik en rug een beetje kleur!! Toen wezen touren, naar Alex huis, die woont boven een internet cafe, dus heb even heel snel een mail naar mam en Myrna gestuurd dat ik nog leefde en alles goed was:P
Daarna met zn allen plannen gemaakt voor zondag. We gaan dan met zn allen en misschien nog meer couchsurfers, naar het noorden, daar is een of ander berg met een meer geloof ik, maar ook een begraafplaats. Voordat de verschillende geloven hier kwamen, deden mensen niks met hun doden, maar werden ze gewoon op de grond gelegd dus we gaan botten kijken.. Maar goed, het zal vast wel leuk zijn ;)

Donderdag waren we maar een kwartier te laat voor yoga, dus ik kon nog meedoen, echt heeel relaxt. Heb het toch wel gemist, weer een les volgen. Daar heb ik onder begeleiding een hoofdstand gedaan, wat wel prettig was, want ik heb die zelf een beetje uitgevolgd en nu weet ik precies hoe en wat :)
Daarna uiteraard weer gezwommen in het zwembad en liggen zonnen ;) toen een strandwandeling gemaakt, echt wat een hoge golven! Batubolong beach en daarna naar echo beach, wat echt surfers paradise is! En ja, dat geloof ik graag!!

Toen zijn we ergens gaan eten, eerst Eve en ik achterop en later werd Edric opgehaald, want die dag hadden we maar 1 scooter.. Daarna zijn we bij een rijstveld gaan zitten, Edric en Eve hebben daar heerlijk zitten schetsen, echt overal waar ze komen, zitten ze te schetsen, echt heel leuk om te zien, ik sta ook in beide boeken ;)
Daarna naar Tanah Lot, daar schijn je de mooiste zonsondergang van Bali te kunnen zien, ontzettend veel toeristen!! En een big ass slang! Die bewoog!! Dus daar ben ik heeeeel snel bij weggelopen haha. Maar daar kon je mee op de foto, leuk...... =S
Sorry Hillie, maar ik kon er geen foto voor maken voor Karst, I was scared to death..
Helaas hebben we de zonsondergang niet echt kunnen zien, want het was te bewolkt, maar in het water was een tempel, echt ontzettend mooi, dus ach, we hebben een leuke dag gehad :)

Gister weer naar yoga, dit keer alleen want Eve was te moe, maar dit was zwaar!! Een ander soort yoga dan de dag ervoor, heel veel van deze, naar die move, en dan weer door naar die. En bij de eerste move inademen, volgende move uitademen, zal wel goed zijn, maar ik werd er duizelig van.. Maar misschien kwam dat ook omdat ik nog niet ontbeten had en ik steeds van lig, naar rechtop staan moest...
Daarna een andere couchsurfer ontmoet op het strand. Samen met Edric even de zee ingegaan, omg wat een mega golven!! En sterk!!! So now I want to ride those things!!!! Heb nu echt mega veel zin in maandag haha, hoop dat ik overeind kan staan ;)

Straks gaan we met Eve, Edric en misschien de couchsurfer host van hen, en Alex en ik, naar een of ander goedkoop souvenir winkeltje, niet dat ik er plek voor heb, dus Miranda, seriously, ik ga denk ik de helft van jouw tas vol stoppen hahahaha

Dus ik ga weer afsluiten, zweet me te pletter hier!

Liefs Kim





  • 14 Mei 2011 - 07:20

    Lisanne Lely:

    oeeeh klinkt heerlijk allemaal! Ik heb in twee weken bali alleen rijstvelden vanuit de auto gezien. Daar ga ik maar verandering in brengen. Maandag begin je dus met sufren. Suuuper cool! In Kuta toch? Laat maar ff weten waar, dan kom ik je ff opzoeken. Ik kom namelijk maandag om half 11 al aan op Bali! Heb dus lekker de hele dag daar. Hierna nogmaar 1 dagje ploeteren en dan kan ik weer chillen. lieefs!

  • 14 Mei 2011 - 08:31

    Mama:

    Hoi meisje,

    Ik blijf denk ik in herhaling vallen, maar ik moet het toch nog een keer zeggen: ik ben zooooo blij met internet! Daardoor blijven we hier redelijk goed op de hoogte van jou belevenissen, en krijg ik in ieder geval steeds weer de bevestiging dat het goed met je gaat. En dat blijft het fijnste om te horen (lezen).

    Ik weet dat vliegen best heel veilig is, maar is blijf het spannend vinden. Ben daarom ook steeds weer blij als ik hoor dat je weer met 2 benen op de grond staat.

    Leuk om te lezen wat je nu allemaal weer meemaakt, toch weeer hele andere dingen dan op Sumatra. Je word goed opgevangen zo te horen, en je staat er ook niet helemaal alleen voor en dat doet een moeders hart goed :-)

    Het afscheid van de kinderen en Ganda en Yuli zal zeker zwaar geweest zijn. Als je 4 maanden dag en nacht met elkaar optrekt, en niet weet of je elkaar weer zal zien, dan is dat wel moeilijk. Maar ook hier geldt: lang leven het internet! Zo kan je toch nog steeds een beetje contact houden, en blijf je nog wel op de hoogte. Deze band verdwijnt niet zomaar, en wie weet zie je elkaar wel weer.

    Nu je niet meer op een vaste plek bivakeerd, zal het eten ook wel wat lastiger worden. Minder regelmaat in ieder geval. Misschien moet je kijken of je wat droogvoer kan vinden wat je langere tijd bewaren kan, zodat je altijd iets voorhanden hebt als je wat slapjes wordt.

    Het moet wel fijn zijn dat je nu nog even echt vakantie kan vieren en nog meer leuke dingen gaat meemaken. Ik ben heel benieuwd naar het surfen wat je volgende week gaat doen, zal vast geweldig zijn.
    Ik las net in Lisanne's reactie dat ze jou maandag komt opzoeken, is vast ook weer heel gezellilg. Toch leuk, zo'n vriendin dichtbij. En dan komt Miranda binnenkort ook nog!
    Ik zal haar nog even opzoeken op Hyves en dan moeten we maar even contact hebben voor ze bij jou komt. Kan ze ook wat spulletjes voor jou meenemen en zo. Zal ze leuk vinden ;-)

    Nou mopje, geniet nog even van Bali, kijk uit voor slangen en mail zo vaak je kan!

    Tot over 18 dagen!!!

    xxx


  • 14 Mei 2011 - 18:28

    Hillie:

    Nou leuk hoor... Ik lag deze week in de Heerenveense Courant dat hier in Oranjewoud ook ringslangen zijn dus die ga ik dan zelf wel opzoeken... Maak ik zelf die foto voor Karst. Hihi. Ik kijk elke dag even naar je verslag en de reacties en ineens dacht ik van hè, dis een nieuwe. En ik ben ook blij met internet. Zo ben je toch nog een beetje dichtbij. En wij natuurlijk ook voor jou. En ik ben het met mams eens hoor, vind wat waardoor je ook als je slapjes wordt iets binnen kunt krijgen. En sla vooral geen ontbijt over. Dat is het belangrijkste maaltje van de dag. Alleen moet ik niet denken aan al die chocolade repen zoals twix, mars en kitkat die dan in je tas zitten te ramen. Hihi, dat zal me een bende worden met die temperatuur daar. Dan zul je toch iets anders moeten verzinnen. Hihi. Nou genoeg maar weer. Hè, vandaag is Karst voor het eerst naar de scouting geweest. Hij is daar huilend achter gelaten door zijn vader omdat hij het ineens niet meer leuk en eng vond, maar toen ie weer werd opgehaald had ie zich wel vermaakt en kan niet wachten tot de volgende keer. Ik hoor de rest morgen wel als ie thuis komt. Ook weer spannend.
    Veel liefs en veel plezier met Lisanne ook. Doe haar de groeten ook van mij. Doei.

  • 14 Mei 2011 - 21:13

    Janine:

    Hey Kim,
    Wat fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat je ook al mensen hebt waar je mee op kan trekken :)!
    Heel veel plezier maandag, ben benieuwd naar je eerste surf verhalen!

    Liefs,
    mij ;)

  • 17 Mei 2011 - 07:47

    Miranda:

    Hey kimmie,

    wat leuk dat je daar nu al mensen kent, ben je ook niet zo remi daarzo haha..
    Ik zit echt te stuiteren en ben al druk bezit met mijn tas inpakken... en weer uitpakken omdat ik van jou niets mee mag nemen haha!
    IK hoop voor je dat ik nog ruimte over hou voor de terugweg, want ik ben natuurlijk wel van plan veeel souvenirs te kopen!

    Tot maandag! x

    Ps voor mams; mail me maar, das makkelijker! mirandakramer28@hotmail.com

  • 17 Mei 2011 - 18:31

    Bonny:

    Hey Kim!

    Wat leuk dat je nu ook lekker echt op vakantie bent! En surfen! whaaaaaa, dat is zo cool (ook al ben ik er uber slecht in).

    Ik hoop dat je enorm geniet van je laatste weken in Indonesië, en zal op je verjaardag er ééntje op je drinken!

    Met Hemelvaart, en dan het hele weekend ben ik ook in Friesland, so.... dan moeten we maar even gaan toasten op onze verjaardagen, mijn afstuderen en jou grote avontuur!

    Xx

  • 18 Mei 2011 - 21:08

    Robert:

    he kim. wat vet dat je op Bali zit! Ben echt jaloers op je, het mooie weer is hier alweer voorbij. Maar ik ben afgelopen vrijdag wel naar HANS TEEUWEN geweest in Groningen! hahah was egt cool maar hebben we het nog wel over...veel plezier nogh daar groetjes Robert!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Indonesië

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Surfcamp, bday en almost home!!

14 Mei 2011

Bali

08 Mei 2011

Afscheid..

27 April 2011

Geestverdrijving, fotoshoot en Arifin's operatie

20 April 2011

Puppylove
Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 37804

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: