Surfcamp, bday en almost home!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Es - WaarBenJij.nu Surfcamp, bday en almost home!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Es - WaarBenJij.nu

Surfcamp, bday en almost home!!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Mei 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo!!

Zaterdag kwamen mama Esra (zus van Ganda), haar zoon en Goldia (schoonzus van Ganda) aan op Bali. Waarschijnlijk heb ik dit maanden geleden al verteld, maar de eerste keer dat ik mama Esra ontmoete vroeg ze of ik mee ging naar Bali, van 13 tot 17 mei.. Toen had ik zoiets van, dan ben ik wel korter in Thailand, maar aan de andere kant, als mensen aan Indonesie denken, denken ze eerder aan Bali dan aan Sumatra, dus ja dat moet ik eigenlijk toch wel gezien hebben.. Dus zaterdagal met ze gebeld, ik was met de andere couchsurfers wezen winkelen en toen naar Sanur beach, maar bellen gaat gewoon heel moeilijk. Goldia vraag alles 10x en het is gewoon zwaar vermoeiend. I n person totaal niet, maar telefonisch, tja. Dus op een gegeven moment had Titi zoiets van, geef de telefoon maar aan mij, dan leg in ik in Indisch wel uit dat we nu nog op het strand zijn, straks gaan eten en dat jij rond 8, 9 uur bij hun bent.. Vroeg Goldia aan Titi of ze engels sprak?! Heel vreemd, Titi vond het ook maar zwaar vermoeiend haha. Maar anyway, toen ik uiteindelijk bij hun hotel aankwam met Alex, vertelde Goldia aan hem, in het Indisch, dat ik mezelf had uitgenodigd, WAAT?! Serieus als mama Esra mij niet had uitgenodigd was ik nu niet op Bali geweest! Omdat ik sowieso al naar Baliging leek het mij een goedkopere oplossing om dan maar gewoon 3 weken hier te blijven want dan hoefde ik maar 1 ticket te boeken.. Naja met Goldia heb ik het verder heel gezellig gehad, maar mama Esra deed een beetje vaag.. Beetje nep vriendelijk.. Ganda erover gesmst en die zei dat ze misschien een grapje maakte.. Btje jammer, aangezien hij samen met Yuli mij heeft geholpen om mama Esra via faceook in het Indisch dingen te vragen over de reis, waar we heen gingen, etc etc.

Enfin, de volgende ochtend kwam Alex mij weer ophalen, eerst de spullen bij pro surf gedropt en toen de rest in Denpasar ontmoet. We zouden met zn allen richting het noorden rijden om daar botten te gaan bekijken. Voordat de verschillende geloven op Bali bestonden (en dan met name het hindoeisme) werden lichamen onder een zeer sterk geurende boom gelegd, zodat je de geur van dood niet rook, maar goed, de hele dag op de scooter, onderweg aangehouden door de politie, Alex zijn rijbewijs was verlopen dus die kreeg een boete, 10 meter verderop worden we ineens tegengehouden door een paar vrouwtjes, ehm, okay... Werden we gezegend! Onze namen werden gezegd, er werd ons een goede reis gewenst, we kregen allemaal rijst op ons voorhoofd geplakt, bloemen soort van achter onze oren (met helm op...) en toen moesten we natuurlijk betalen.. Ik dacht Dus toen aan de anderen vragen wat zij gegeven hadden, Luis had 9 gegeven, Edric had helemaal geen geld, dus toen was ik helemaal pissig! Titi erheen, ik kon 25 terug krijgen, ja daag!! Hier heb je je rare zakjes met bloemen rotzooi en geef mij mn 50 duizend terug! Titi er weer heen, voor 5 duizend zou ik mn 50 duizend terug krijgen, fine, whatever! Stomme mensen. Maar, toegegeven, ze spelen het wel heel slim. Gewoon midden op de weg gaan staan, iedereen tegenhouden, zegenen en geld vragen. En naja als je niet weet wat er gebeurt, weet je ook niet wat er daarna van je verwacht word en hoeveel je moet geven.. Maar goed, weten we voor de volgende keer!

Uiteindelijk toch niet de botten gezien, het begon te regenen, we werden het niet eens over de prijs, we vonden het allemaal redlijk duur met de boot en alles (als je het omzet naar euro's stelt het weinig voor..), maar als nog een leuke dag gehad en toen via Ubud weer terug gereden.. Een klein beetje gezien, maar wel genoeg om te weten dat ik daar een paar dagen wil blijven!!

Die avond op het surfkamp aangekomen, iederee was toen weg om te eten, dus heb alleen met Paula gesproken, meisje van Curacao dus we konden heerlijk Nederlands spreken ^^

Maandags mn eerste surfles, vond het echt super cool! Heb iets van 3x kunnen staan dus was echt heel trots op mezelf ;) alleen later liep ik van de trap af en deed mn enkel ineens ontzettend veel pijn.. Maar goed, na een paar minuten was dat ook weer over dus ik was het al weer helemaal vergeten, totdat ik met Edric en Luis jumping pictures ging maken en vervolgens heb ik de rest van de avond last gehad van mn enkel. Titi was die dag jarig en we zijn voor haar verjaardag naar een karaoke 'huis' gegaan. Ik kwam echt binnen en vond het echt the weirdest thing ever, je loop door een smal gangetje met allemaal kamertjes waar groepjes mensen zingen. Maar uiteindelijk was het wel heeeel gezellig haha

Dinsdag werd ik een beetje raar wakker, voelde heel warm aan en ook niet helemaal fit, bij het ontbijt gemeld aan de mensen daar en die gaven me lemon tea, dat zou goed zijn. Prima! Voelde me daarna inderdaad beter en dankzij de brace die Frank (de baas) voor mij gekocht had, vond ik dat ik wel kon gaan surfen. Het goed echt super goed! Kon al bochtjes maken! Maar ben toch eerder met de les gestopt want ik was helemaal kapot! Ben toen op bed gaan liggen en er de rest van de dag niet meer afgeweest. Was echt mega warm, gigantisch liggen zweten. Lisanne gesmst, die was ook weer op Bali, die kwam langs en toen was Jennifer, die werkt daar, ook in de kamer en die een beetje boos dat ik niet tegen haar gezegd had dat ik ziek was.. Naja ik dacht ik ga ff op bed liggen en dan komt het wel weer goed, niet dus... De hele dag liggen zweten, eten kreeg ik amper weg, de dag daarna had ik ontzettend last van mn maag, giga krampen, vaag naar de wc, maarja durfde ook geen immodium ofzo te slikken want er was vast een reden voor dat het er uit moest, maar na een paar dagen was ik er echt helemaal klaar! Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat ik blaasonsteking had, alles deed gewoon pijn, gelukkig is Lisanne's vader huisarts en heeft hij zijn dochter een enorme ehbo doos meegegeven haha waar ook stokjes in zaten om te testen of je blaasonsteking hebt of niet. Dat was het niet, gelukkig, maarja ik wist nog steeds niet wat het wel was, dus vrijdag toch maar naar het ziekenhuis. Die nacht moest ik elke 2x naar de wc rennen, dus ik was helemaal op, ik wist niet meer wat ik kon eten, want voor al het voedsel was er wel iemand die zei dat het wel kon en iemand die zei dat ik het beter niet kon eten, dus ja, ik wist het ook niet meer...
In het ziekenhuis bloed- en stoelonderzoek gehad, bleek dat ik een E-coli parasiet had, bloedarmoede en mijn electrolytes waren heel laag.. De laaste 2 wist ik zelf ook, maar had dus ook een parasiet. Weer aan de antibiotica en nog wat andere pillen.
Die avond was de soft opening van de pro surf lounge, mega druk! Frank had niet gedacht dat er zoooo veeeel mensen zouden komen, dus om 23.00u was alle drank op haha, er is wel nieuwe gehaald dus het feest kon gewoon door, dus ik ben maar de hele nacht op gebleven haha want slapen lukte toch niet ;)

Zondag met een Paula, Floris en Ayla een rondje Bali gedaan. Goa Gajah tempel/grot iets gezien, vond het niet heel spectaculair, maar wel mooie omgeving, toen naar the monkey forrest, een park met een hoop loslopende apen :P daarna nog even bij het four seasons hotel gekeken, als ik later rijk ben wil ik daar ook slapen! Maarja het is wel meer dan 700 dollar per nacht! Dus dan zou ik dat eerst wel over moeten hebben haha, ach ja, een mens mag dromen toch ;)

Maandag kwam Miranda, ben samen met haar naar Villa Serenity gegaan om daar even bij te komen, volgende ochtend yoga gedaan, daarna voor 3 dagen naar Ubud vertrokken. Daar hebben we het bali dansen gezien, echt heeeeel mooi! Al kreeg ik na 1.5 uur wel lichtelijk hoofdpijn door alle gamelan muziek, werd iets te schel... Nog naar het vogelpark geweest, wat echt TERING duur was!! Compleet westerse prijzen, dus dat was een beetje jammer. Maarja we hadden al een, te dure, taxi betaald om er te komen dus we zijn maar naar binnen gegaan, was wel heeeeel mooi. Daarna is Miranda alleen naar het reptielen park geweest, wat ernaast zat, ik zag een glimp van een groene slang en ben naar buiten gerend... :P

Daarna weer naar Kuta, waar ik mijn 3 resterende surflessen heb gedaan, wat wederom heel goed ging, dus ik denk dat ik het Texel ook ga doen want ik vind het echt ontzettend gaaf!!!!!

De avond voor mijn verjaardag zijn we op stap geweest naar skygarden, had al een hoop wilde verhalen van Lisanne gehoord haha en van 22.00 tot 23.00u is het gratis drinken, dus wij aan de smerige, maar alsnog gratis, drankjes.
De dag erna was ik natuurlijk mega brak, maar alsnog zat ik wel om 8u weer braaf op te lessen tijdens surfles ;) de rest van de dag een beetje rustig aan gedaan, wat op het strand gelegen. Eind van de dag was er een party voor mij, Frank had een mega grote chocolate chip taart gekocht!!! ECHT ZOOOOO LEKKER!!!! Daarna met een groep uit eten geweest bij mn meest favoriete restaurantje, waar ze gekookte aardappels in een of anders sausje hebben voor bij de gele rijst!! ^^
Toen door naar de karaoke, wat Frank ook allemaal betaald heeft! Dit was in een iets grotere ruimte, dus we haddden ruimte om te dansen haha

Okay ik zal het even snel af ronden, zoals jullie misschien wel merken ben ik wat minder uitgebreid dan normaal, maar zit nu in een hostel in Kuala Lumpur, ben hier gister samen met Luuk aangekomen, maar er zitten allemaal mensen op de computer te wachten, dus ik ga afsluiten en mocht je meer willen weten, morgen vlieg ik terug, om 10 uur hier vertrek ik en ik kom half 8 's avonds in Frankfurt aan! Zaterdag 4 juni big party, kom langs, 's middags, 's avonds, wat jou/jullie het beste schikt, ik ben er wel ;)

Oh en iedereen bedankt voor alle felicitaties voor mn bday!!! :D

Nou ik ga! TOT IN NEDERLAND!!!!!
xxx

  • 30 Mei 2011 - 05:46

    Hillie:

    Hey wat leuk. Ik kan voor de laatste keer als eerste reageren. Hihi. Het laatste verhaal neem ik aan. En dan is het weer voorbij. Je hebt alweer veel meegemaakt en gedaan en geleerd en gezien en gevoeld en nog veel meer. Straks in Nederland zal het ineens weer wennen zijn. Maar dat komt vast goed. Ook met de plannen die je nu hebt. Engels studeren. Je komt er wel. Geniet nog maar even van de tijd die je daar nog bent. En goede reis alvast. Tot zaterdag dan. Ik denk dat we wel even komen, Karst en ik.

  • 30 Mei 2011 - 06:58

    Myrna:

    Hoi Kim. Wat leuk dat de surflessen zo goed gingen, en dat je het alsnog af hebt kunnen maken ondanks dat je zo ziek was :(..

    Hoop dat je nu nergens meer last van hebt, en dat je morgen lekker gerust naar huis kan vliegen!! :).. En niet zoals de heenreis!

    Heel veel plezier nog in Bali en tot morgen!!! :D:D:D..

    Liefs je zusje

  • 30 Mei 2011 - 08:23

    Cindy:

    Ach lievie, goeie reis!!! dat je maar flink slapen mag in het vliegtuiig!!

    Dikke zoen Cindy

  • 30 Mei 2011 - 08:24

    Janine:

    Kim! Dat wordt surfen op texel :) Ik ben graag je leerling haha! Goede reis alvast en tot snel :) 10 Juni kom je toch weer op texel ongeveer? Liefs,
    Janine

  • 30 Mei 2011 - 10:17

    Lizet:

    heej kim,

    Ik kan niet wachten tot ik alles van jou zelf kan horen met alle foto's enz. erbij.

    Ook echt zo supergaaf dat je nu een beetje kan surfen!

    Ik hoop dat je een goede terugreis hebt en dat je gewoon lekker rustig half slapend in het vliegtuig kan zitten.

    Helaas kunnen wij zaterdag niet langskomen maar we bellen/mailen/smsen wel ff binnenkort.

    Kus! Lizet

  • 30 Mei 2011 - 15:48

    Mama:

    NOG MAAR 1 NACHTJE SLAPEN!!! <:O
    Ik verheug me er helemaal op, ben al bijna helemaal voorbereid. Alleen nog wat bruine bollen en suikerbrood voor je halen, dan heb ik alles voor je.
    Hoop zo dat de vlucht goed gaat, dat je op tijd aankomt en dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen in het vliegtuig.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad op Bali, dat is wel een hele fijne afsluiting van deze indrukwekkende periode. Dit heb je toch mooi allemaal maar meegemaakt. Ik kan niet wachten tot je alles zelf kan vertellen, kan ik eindelijk je stem weer even horen :-)
    Ik weet niet of je dit nog leest, maar in ieder geval tot morgen. We staan op je te wachten.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Indonesië

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Surfcamp, bday en almost home!!

14 Mei 2011

Bali

08 Mei 2011

Afscheid..

27 April 2011

Geestverdrijving, fotoshoot en Arifin's operatie

20 April 2011

Puppylove
Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 37804

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: