Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu

Medan

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Januari 2011 | Indonesië, Medan

Zondag ochtend met Ganda vertrokken naar Medan, hij moest daar wat dingen regelen voor het weeshuis.. En als ik wilde mocht ik mee, uiteraard!! Werden door de taxi opgehaald, zat al een meisje in, ik moest voorin, onderweg nog 3 mensen opgepikt, maar echt OMG die weg bestaat voor het grootste deel uit gaten. Tijdens zware vorst ontstaan er in Nederland allemaal gaten in de weg, serieus, die zijn NIKS vergeleken bij de gaten die hier in de weg zitten, soms is er gewoon geen weg maar alleen maar gat! Maar goed, op een gegeven moment werkt dat gehobbel ook als een soort schommelstoel en valt de luide muziek en getoeter tot achtergrond muziek, dus ik heb lekker liggen slapen :P

Na 6 uur eindelijk in Medan (onderweg 1 keer gestopt om wat te eten, mn mond nog verbrand omdat ik dacht dat dat groene ding een boontje was, bleek een peper te zijn :S) aangekomen, bij Ganda zn zus buiten gezeten, waar alle andere familie ook zat. Die komen elke zondag na de kerk bij elkaar, echt heel gezellig! Daarna met Ganda zn zus en haar familie mee naar huis gegaan, hun oudste dochter, Esra, is 21, studeert, dus hele tijd zitten kletsen. Sliep bij haar, dus 's nachts ook alleen maar liggen kletsen haha alleen een beetje jammer dat haar wekker om 4u alweer ging, om haar te waarschuwen dat ze er om 5 uur deruit moest.. Echt, heel slecht geslapen, ook omdat zij nogal breed sliep en het bed heel smal was.. Maar goed, maandag met Ganda door Medan gereden, maar hij had heel erg last van zn hoofd, dus zn broer opgehaald zodat hij kon rijden, ik heb expres geen internationaal rijbewijs gekocht want ik wil daar echt niet rijden, links rijden okay, maar werkelijk waar, in Medan is het 1 grote chaos! Ze rijden hier als idioten, mensen lopen overal op straat, als je voor het stoplicht staat te wachten, die de tijd aangeeft hoe lang nog op rood en hoe lang nog op groen, komt er minstens 1 persoon langs om je wat te verkopen, de 1 verkoopt kranten, de ander drinken, weer een ander verkoopt speelgoed, chaos!! Plus overal scooters en motoren en becak's, iedereen haalt elkaar in, waar dan ook! Als je moet oversteken, maar er rijden giga veel auto's (wat in Medan altijd is!!) dan ga je er gewoon heeel erg langzaam tussen in, ze rijden maar om je heen..

Maar goed, Ganda, Aris Yess en ik op naar de krokodillen! De eerste lagen per leeftijd in een bak, over elkaar heen, beetje te liggen, er waren ook een hoop die daar geboren waren en zwommen in een groot meer, achter waren verschillende hokken met aapjs, honden, schildpadden, slangen en 1 vogel.. Smerig!!! De hokken van de krokodillen trouwens ook, maar goed overal op straat ligt afval, dus waarom zou je dat wat bij de beesten in het hok ligt wel opruimen.. Heb nog gevraagd of de honden aan de krokodillen gevoerd werden, Ganda zei dat ze waarschijnlijk als wachthonden dienden, maar ik weet het niet.. Vond het eigelijk maar een trieste boel..

Daarna zijn we naar de dierentuin gegaan, compleet anders dan de dierentuinen in Nederland. Daar heb je vaak meerdere dieren in een hok, zodat ze elkaar wat gezelschap kunnen houden, word elke dag schoongemaakt, ze hebben allemaal heel veel ruimte, maar hier was dat anders.. De grotere dieren, tijgers, beren en de orang oetan hadden wel grote hokken, maar er waren een paar aapjes die echt in een vet klein kooitje zaten!! En de olifant werd, nadat ik erop gereden had, wat echt super super super cool was!!!!!! aan een ketting gelegd.. Mooie dieren, maar vond het wederom maar een trieste boel.. Heel dubbel eigenlijk ..

Maar goed, daarna wezen winkelen met Esra, haar moeder en Goldi, tante van Esra en schoonzus van Ganda..
Eerst naar een ENORM winkelcentrum geweest, 5 verdiepingen!!! Het plafond was een sterrenhemel, met lichtjes! Maar vond het allemaal redelijk prijzig, plus kon niet echt een leuk, goedkoop vestje vinden. Dus daarna naar nog 2 winkels geweest en een leuk goedkoop vestje gevonden :D Op een gegeven moment vroeg Esra hoe oud mijn zusje was, ik zei 21, en zij gelijk, ongeveer net zo oud als ik, dus ik ben je zusje hier! :P

Weer bij Esra geslapen, nu veel beter, zij was nog met haar huiswerk bezig en ik was helemaal kapot, werd ik 's nachts wakker, lag ik nog steeds alleen, ze was tot vet laat bezig geweest en toen heeft ze op de bank geslapen ofzo, maar ik had iig een goede nacht gehad :)
Met Ganda naar de Carrefour geweest, boodschappen gedaan, ze hebben daar een hoop producten frisian flag!!! Ik helemaal gelukkig!! Heb een klein flesje chocomelk gekocht van friese vlag :D Daarna weer met de taxi terug, dit keer met 2 anderen, halverwege zouden we ergens stoppen voor eten, de chauffeur zou al afslaan, maar de vrouw voorin, nee nee, verder.. Komen we bij een klein, oud houten hokje aan, maar dat was van een vriendin van haar, maar omdat het zo klein was (de andere restaurants waren veel groter!!!) had ze geen eieren, oftewel geen eten voor mij. Dus de vrouw haalt haar brood uit haar boodschappentas (ook van de carrefour) met een of ander soort honingspul maar dan van fruit, wat ik erop kan smeren.. Dus 4 witbroodjes gehad, de rest kreeg rijst met vlees en satesaus (zonder bestek, wat vooral bij rijst niet nodig schijnt te zijn, als je mie hebt krijg je wel een lepel..) maar zij heeft wel betaald voor iedereen.. Zou daar nog naar de wc, had zoiets van ik kan altijd kijken hoe het eruit ziet, dat hokje buiten, en als het niet bevalt ga ik onderweg wel, maar ik liep erheen en Ganda gelijk, you need to go to toilet, this no good for you! Okay, dus 10m verderop naar de wc geweest :P weer een hoop gehobbel, geen radio dit keer, dus heb wat naar mn mp3 geluisterd, onderweg weer aapjes gezien, minder dan op de heenreis, toen zag ik op een gegeven moment een hele familie, met een hoop mensen eromheen om ze te voeren haha
Als een na laatste ging de eerder genoemde vrouw eruit, nodigde ons uit voor wat drinken, BINTANG!! :P maar goed, na 2 weken geen alcohol, voelde ik em wel haha

Maar goed, ik ben blij dat ik weer terug ben in Pangururan, in Medan is het zweterig warm en hier gewoon lekker, en als het te warm is, kan ik gewoon gaan zwemmen XD
Ik zeg weltrusten!

  • 26 Januari 2011 - 08:20

    Ria:

    Meissie!!

    Elke keer lees ik je verhalen, en ben ik blij te lezen dat je het naar je zin hebt! Maar bedacht me gister dat ik nog helemaal nooit een reactie getypt heb!
    Sorry!!!

    Neem aan dat je ook gewoon mail kan lezen. Dus ik ga je even een mailtje sturen zo! ;-)

    Dikke tút

  • 26 Januari 2011 - 20:32

    Koosje:

    Wauw nog ff en je word echt een heilig boontje. Geniet van je verslagen. Wist je dat het hier koud is. Kun je niet even een beetje warmte naar hier sturen.
    Heb je wel een rijbewijs voor Jumbo, doe voorzichtig.
    Dikke knuffel en tot je volgende verslag.
    gr. Koosje

  • 28 Januari 2011 - 14:30

    Marian:

    Wat weer een belevenissen allemaal! Geweldig leuk om te lezen, je maakt zoveel dingen mee en je schrijft er zo leuk over, dus is het hier ook een beetje genieten voor ons. Ondanks dat het hier weer vriest 's nachts! En die foto's met de olifant zijn ook erg leuk. Het klinkt allemaal wel zielig voor de dieren in de dierentuinen en zo. Het is daar natuurlijk niet zo goed geregeld als we hier gewend zijn. Beetje jammer.
    Zo'n uitstapje naar de familie van Ganda is ook weer een ervaring op zich, leuk dat ze je zo spontaan opnemen. En nog een zusje erbij ook! Zo te horen heb je het daar nog steeds naar je zin, en daar wordt ik wel blij van.

    Dikke kus, en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag en foto's natuurlijk.
    XXX

  • 28 Januari 2011 - 15:41

    Adriána:

    Vet vet vet vet !! Zou er zo heen vliegen als ik het geld had whehe!

    Hou al je verhalen bij! Echt leuk om te lezen allemaal! Je maakt heel wat mee! En er zijn nog maar 2 weekjes om?! Zo zo zo!

    In volle afwachting naar je volgend verhaal..

    Adriána

  • 28 Januari 2011 - 18:44

    Robert:

    Heyy Kim!!

    jaa egt slecht mijn eerste reactie:P ga ut nu bijhouden hoor!
    maar wel egt vet hoor wat je allemaal mee maakt.. en die olifant:| ja egt cool.. mag je ook wel in koffer mee terug nemen;) en die kou hier joh:| jaa je treft het egt daar.. veel plezier nogh!! Groetjess Robert

  • 28 Januari 2011 - 19:04

    Myrna:

    He Kim!

    Wat een avontuur allemaal! Ben zooooo jaloers op je! Ik maar elke dag op de fiets naar stage toe, terwijl het alweer vriest!!!

    En wat leuk om te lezen dat je een nieuw zusje hebt gevonden, ik voel me toch een beetje ingeruild :(.. Maar goed dat je ik in de kinderboeken sta ;)..

    Mama gaat deze week even zoeken voor de foto's waar je om vroeg, want ik weet dat het op zolder ligt, maar waar........ Als we die hebben ingescant dan zet ik ze wel op mijn facebook, maar dat laat ik je dan nog wel weten!

    En wat spannend dat je helemaal in je eentje op de motor mocht! Als je maar wel voorzichtig doet..

    Kijk uit naar je volgende foto's en verslagen!! :D

    Dikke knuffel van je zusje!

  • 30 Januari 2011 - 15:08

    Ab:

    test

  • 31 Januari 2011 - 05:36

    Tineke:

    Kim ik geniet van je reisverslagen en foto's maar je snapt natuurlijk wel dat ik nu nog meer heiwee heb naar het reizen....Ik heb tegen Michel verteld dat ik je ging opzoeken, hij zei gelijk: "en wij dan?". Ik wil zou graag zien en een klein beetje meemaken hoe jij daar leeft, wat een fantastische mensen om je heen die je overal mee heen nemen!!!
    Echt dit veel beter en leuker dan au pair!!!!

  • 31 Januari 2011 - 20:18

    Koosje:

    Hee Kim

    Snel weer opknappen.
    Van harte beterschap.

    gr. Koosje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Medan

Indonesië

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Surfcamp, bday en almost home!!

14 Mei 2011

Bali

08 Mei 2011

Afscheid..

27 April 2011

Geestverdrijving, fotoshoot en Arifin's operatie

20 April 2011

Puppylove
Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 37780

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: