Ik ben der!! - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu Ik ben der!! - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu

Ik ben der!!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Januari 2011 | Indonesië, Samosir

Hallo!!

Nou ik ben er hoor!!! Pf wat een reis zeg! Maandagochtend om 6u uit Drachten vertrokken richting Frankfurt, om half 3 zou mijn vlucht zijn, maar hij had vertraging, dus uiteindelijk een uur later vertrokken..
Ik was aangenaam verrast met het boek waar iedereen heel stiekem mee bezig is geweest, had ik echt niet verwacht en ben er ook super super blij mee!!
Maar goed, mijn reis. Uiteraard heb ik het geluk dat ik had met het verkrijgen van het visum, meegenomen het vliegtuig in.. Eerst niks aan de hand, zat goed, comfortabel, beetje film te kijken, gooit mijn duitse buurman per ongeluk zijn volle glas tomatensap over mij heen. Ik had mijn dienblad met eten nog staan, dus ik zat helemaal klem, heb de koptelefoon gesloopt, in de wc geprobeerd alles er wat af te krijgen, uiteindelijk een stewardess om hulp gevraagd, die zei dat ik het met soda water moest schoonmaken, nou dat lukte wel aardig. Maar mijn stoel en deken zaten helemaal onder de sap, dus ze vroegen of ik een andere stoel wou, graag! Kreeg ik een stoel met mn rug tegen de wc aan, ik denk; beter, kan ik lekker achterover, beetje slapen en niemand heet er last van, stoel kapot.. Maar degene voor mij zat echt helemaal naar achter, dus begon op een gegeven momemt lichtelijk claustrofobisch te worden, andere stoel.. Kwam ik tussen 2 mensen in, beetje kunnen slapen/doezelen, dacht ik nou, kan ik nu nog een beetje film kijken of muziek luisteren, ding kapot, dus ik dacht, nou dan ga ik wel naar mn mp3 luisteren, blijkbaar kunnen die oordopjes niet tegen vliegen want het geluid is helemaal anders.. *zucht*

Dubai, groot vliegveld, tering end lopen, midden in de nacht was nog alles open, waar ik heel blij mee was.. Mijn lippen waren compleet uitgedroogd en open gebarsten dus ik op zoek naar lippenbalsem, geen idee wat ik ervoor betaald heb, gewoon creditcard afgegeven en smeren! Nog een broodje gehaald, had echt gigantisch veel honger, in het vliegtuig beetje eten gehad, daarna niks meer, maar dat broodje was smerig!!! Heb de helft weggegooid, want dat beetje wat ik wel had opgegeten kon ik beter binnen houden dan nog meer eten en alles eruit moeten spugen.. :S
In het vliegtuig wat meer kunnen slapen, maar het was daar koud!! De stoel naast me was leeg, dus heb dat dekentje er ook bij gepakt, trui aan en toen pas had ik het een beetje warm..

Kuala Lumpur- Tsja, ik zou mezelf niet zijn als ik zou zeggen dat het allemaal vlekkeloos verliep, want natuurlijk was dat niet zo. Ik op zoek naar mn bagage, er is daar inderdaad een stuk oerwoud midden op het vliegveld, bordjes volgen, verdwalen, op een gegeven moment naar buiten, met de bus, gewoon gratis, langs de douane, visum no problemo gekregen, nog meer lopen lopen en lopen. Uiteindelijk kwam ik bij de band waar mijn tas lag, ik dat ding om, mist 1 van die klipjes waarmee ik em op mn heupen kan vastklikken en believe me, dan is zo'n tas zwaar! Dus ik op zoek naar iemand bij wie ik een klacht kon indienen. Hokje gevonden waar een stuk of 8 mensen zaten, formulieren ingevuld, een man was bezig om mensen van Emirates te bereiken, een vrouw was bezig mijn gegevens in te voeren, maar ze gaven ook steeds opdracht aan de andere mensen, dus die zullen ook wel voor mij bezig zijn geweest.. Maarja, ik had natuurlijk om half 6 mijn volgende vlucht al, geen idee waar. Uiteindelijk afgesproken alles via de mail verder af te handelen en ik op naar het andere vliegveld! Nou ik liep daar een beetje zoeken rond, roept iemand of hij kan helpen (ik had nog een uur!), dus hij gelijk je kan veel beter een taxi nemen, want met de bus redt je het niet, ik taxi betaald met mn creditcard (weer geen idee hoeveel), en op naar het vliegveld. Dat was gewoon een kwartier rijden!! En de taxichauffeur reesde echt overal omheen.. Maar goed, daar aangekomen natuurlijk de incheck balie niet kunnen vinden, 10x heen en weer gelopen, uiteindelijk gevonden, snel alles kunnen regelen, naar het vliegtuig gesprint, je moest gewoon het vliegveld oplopen en met een trapje het vliegtuig in, kom ik bij mn plek, vraagt het meisje naast me, where are you from? Dus ik today? Holland, Germany, Dubai, zei gelijk, oh dus we kunnen ook nederlands praten?! :D Dus dat was wel even leuk.. Na een uur eindelijk in Medan, natuurlijk was ik mijn immigratie briefje alweer kwijt, terwijl ik er net achterkwam dat ik em in mn reisdagboek had gelegd. Anyway, nieuwe aangevraagd, ingevuld, de man van de douane vond het behoorlijk interessant dat alleen was en niet met mn vriendje, wou mn nr nog hebben :P

Medan- Ganda stond al te wachten, eerst maar even gepint en een telefoonkaart gekocht (en mam gesmst!), toen op naar Ganda's zus, wat te eten gekregen. Aangegeven dat ik vega was, kwamen ze met een vis aan, tja eet ik ook niet, of ik dan wel een ei wou.. Naja, okay.. Loopt de oudste zoon naar buiten en is binnen 5 min weer terug met een tasje met eieren. En zo is hij een paar keer weggeweest om dingen op te halen. Koffie, slippers voor Ganda, etc. Tja en toen moest ik naar de wc.. OMG! Op zo'n hurk toilet plassen okay, maar geen wc papier! Geen wastafel om je handen te wassen! Ganda heeft bij de supermarkt toilet papier voor mij gehaald, maar onderweg kan je dat niet door de wc spoelen.. Maar goed, er ligt daar overal afval buiten, dus een wcpapier meer of minder valt ook niet op.. Toen tussen 7 en 8 met de broer van Ganda en een vriend van hem op weg gegaan naar Pangururan.. Echt de gaten die vorig jaar in de wegen zaten door alle sneeuw en ijs is NIKS vergeleken bij hoe de wegen er hier uit zien! Dat zijn gewoon kraters!! Soms is er niet eens weg! En het rijden is hier ook complete chaos, ten eerste rijdt men hier links, scooters overal en nergens, flink veel toeteren, inhalen zodra het kan, knipperen met de lichten (vooral in het donker is dat leuk), etc.. Vannacht tussen half 3, 3u aangekomen, ik was kapot!! En blij dat ik niet zoveel in mn mag had, want dan was het er allemaal uitgekomen, ben compleet door elkaar gehusseld die hele rit..
De kinderen waren vanochtend al weg toen ik uit bed kwam.. Ontbeten met een broodje hagelslag!! =D Yuli is al wat nederlands aan het leren uit mijn lesboeken :P ze hadden hier zelf nog een boekje Indonesia-Belanda (nederlands) liggen.. Vanmiddag ga ik de kinderen ontmoeten, maar nu eerst maar naar buiten, zit alweer te lang achter de computer..
Heb nog niet veel foto's gemaakt, maar zal vandaag wel even wat maken, zet ik die zo spoedig mogelijk online!

Liefs Kim

  • 12 Januari 2011 - 09:33

    Myrna:

    Hee Kim,

    Wat een pech weer! En wij maar denken dat je al pech genoeg hebt gehad.. Ook wij hebben nog wat pech gehad toen we naar huis gingen, dus wij hoopte dat het voor jou dan allemaal vlekkeloos zou verlopen..

    Wij liepen naar de parkeermeter om het kaartje te betalen, €16,- Wij de beurs ope, geen geld meer (alles uitgegeven aan warme cappucino en eten onderweg), volgende betaalmeter waar je kon pinnen, eerste pas er, pakt ie niet.. Volgende pas pakt die ook niet... Dus wij konden het vliegveld niet verlaten omdat we het parkeerkaartje niet konden betalen! Toen weer terug naar het vliegveld, alles afgezocht voor een pinautomaat, en gelukkig gevonden..

    Toen zijn we gaan rijden, geen flauw idee welke kant op omdat we geen routeplanner voor de terugweg hadden gemaakt!.. Maar met behulp van mij telefoon hebben we de goeie weg gevonden, en maar 88 km opgereden (we moesten nog maar 500!)..

    Ben wel blij om te horen dat het voor de rest allemaal wel goed is gegaan Kim.. Heb het wel even moeilijk gehad.. Maar hoe gaat het met het contact met de mensen daar? En hoe is Ganda? En moest je nog op de grond slapen bij Ganda zijn familie? En hoe is het weeshuis?

    En wij waren ONTZETTEND blij dat je al zo snel smste, want dat hadden we nog niet verwacht!!

    Ik zal elke dag op je site kijken, want ik zit met smart te wachten op je volgende verslag!

    Kusje je zusje.

  • 12 Januari 2011 - 11:04

    Opa En Oma,:

    Hallo lieve Kim, Wij hebben het verslag gelezen en zijn heel blij dat je er bent.
    Wij hebben de hele reis in spanning gezeten. Wij dachten dat die vliegtuigen goed in orde zijn maar de is dus niet zo. En dan ook nog een beker sap over je heen krijgen. Dat is nu allemaal achter de rug en hopen wij dat je een fijne tijd tegemoet gaat. Wij blijven jou berichten volgen. Hou je haaks en tot het volgende bericht.
    Een dikke knuffel en kus van opa en oma.

  • 12 Januari 2011 - 12:30

    Marian:

    Hee meissie,

    Zoooo blij dat alles goed gegaan is, de reis niet helemaal vlekkeloos zo te horen, maar het is wel allemaal goed gekomen. Het zal allemaal wel even wennen zijn, de plaatselijke gebruiken, de wc's, wegen en zo, maar dat went vast heel snel. Je zal ondertussen de kinderen al wel ontmoet hebben, dus ik ben benieuwd hoe dat verloopt. Hoop dat je snel weer uitgerust bent, ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Wil je dan ook even jou plaatselijke tijd erbij zetten? Kan ik vanuit hier ook beter berekenen hoeveel tijdsverschil er is.

    Dikke tût


  • 12 Januari 2011 - 16:49

    Koosje:

    Hee Kim

    Het is genieten als ik het lees.
    Zie al weer uit naar je volgende verslag. Gelukkig ben je goed aangekomen.....
    WC: lijkt Frankrijk wel, kun je je zelf ook over de tenen pl....

    gr. Koosje

  • 12 Januari 2011 - 17:32

    Tineke:

    Oh het is zo grappig als ik je verslag lees, zo herkenbaar....
    Nou nu geen pech/ongelukjes....gewoon genieten!!
    Pas goed op jezelf, en niet iedereen vertrouwen, je bent in hun ogen een rijke vrouw-maar ook alleen...

    Dikke kus Ti

  • 14 Januari 2011 - 11:02

    Janine:

    Jeetje wat een gereis allemaal zeg kim! Maar gelukkig ben je veilig aangekomen :)!

  • 15 Januari 2011 - 04:19

    Helen:

    Heee Kim...
    Was wel gezellig dat uurtje in het vliegtuig, tijd was zo voorbij! :)
    Na de douana ging het snel, even pinnen en hop een taxi in, je dus niet meer gedag kunnen zeggen. Lees dat je er al een heel klein beetje inkomt! Ik zit in Bukit Lawang en heb inderdaad de Orangutans in het wild gezien, super!!!
    Heel veel plezier daar en ik volg je verhalen!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Samosir

Indonesië

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Surfcamp, bday en almost home!!

14 Mei 2011

Bali

08 Mei 2011

Afscheid..

27 April 2011

Geestverdrijving, fotoshoot en Arifin's operatie

20 April 2011

Puppylove
Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 37818

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: