Wist je dat.. - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu Wist je dat.. - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu

Wist je dat..

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Februari 2011 | Indonesië, Samosir

Het leuke van op kamp gaan, en dan vooral de grote, was natuurlijk het kampkrantje, met als best gelezen, de wist je datjes! Dit zou natuurlijk niet echt een goed reisdagboek zijn, als ik niet minstens 1 wist je dat je plaatste.. ;)

Wist je dat..

- Ik niet meer ziek ben!!
- Op 3 januari het Chinese jaar van het konijn is begonnen?
- Ik volgens de Chinese astrologie een konijn ben, which makes this my year!
- Ganda en Yulifao ook allebei een konijn zijn?
- Ik eigenlijk best wel lekker kan koken? (vandaag pasta gemaakt, maar waarschijnlijk had ik het ook lekker gevonden als het aangebrand was XD)
- Yuli het westerse eten lekkerder vind dan Ganda? (al probeert hij wel steeds overtuigend enak ‘lekker’ te zeggen bij wat ik gemaakt heb, Yuli schept gewoon 2x op!)
- Heel veel groente en fruit dezelfde naam heeft in het indonesisch en het nederlands? (wortel, boontjes, appel, kool, broccoli)
- Dit het het indonesisch leren uiteraard een stuk makkelijker maakt?!
- Op het eiland Ambon (waar Yuli vandaan komt) heel veel nederlandse woorden gebruikt worden? (opa en oma, papa en mama, klaar! De rest ben ik alweer vergeten..)
- Ik de kinderen bijna nooit zie krabben, terwijl ik onder de muggen/vlooien/welk beest dan ook - bulten zit?!
- Van de kinderen die ik tot nu toe blind-typeles heb gegeven, Arifin het het snelst opneemt en het liefst gister al alle letters geleerd had willen hebben?!
- Happy zijn naam echt eer aan doet?!
- Als je hier onderweg rijst besteld, je er alleen bestek bij krijgt als je erom vraagt?
- Mensen het in Nederland vreemd vinden dat ik een banaan aan de onderkant open ('juf! je maakt em aan de verkeerde kant open!!'), maar hier iedereen dat zo doet?! =)
- Apen een banaan ook aan de onderkant open maken?
- Met de handen eten door de meeste westerse mensen word gezien barbaars, terwijl pizza en patat zonder schaamte met de handen word opgegeten?
- terong Belanda hier een heerlijke vrucht is, maar niks te maken heeft met Belanda (Nederland)?
- Salamanders/gekko's (geen idee hoe de beesten heten) klinken als squeeky toy's?
- Ik 's nachts af en toe compleet gestoord word (en door) van de haan, kippen en geblaf van de honden, soms 1 vd 3, soms alle 3!
- Ik onderweg al heel veel mannen heb zien staan, met hun t-shirt omhoog, blote buik en dat dat dus helemaal niet gay is?
- Het hier ook voor jongens heel normaal is om elkaar even een knuffel te geven, zonder dat er gelijk rare dingen van gedacht wordt?

Van Loulou en Ria heb ik voor mijn reis een uitermate leuk boekje gekregen, wist jij.. En daar zal ik even een paar leuke, bizarre, geniale, hilarische van opnoemen. Allereerst, dingen die verboden zijn in Amerika XD
- Het in Indiana voor apen verboden is om te roken?
- Als je in Florida een olifant vastbindt aan een parkeermeter, je gewoon moet betalen voor de parkeerplek?
- Het in Baltimore verboden is om een leeuw mee te nemen naar de bioscoop?
- Het in Memphis officieel nog steeds verboden is om als vrouw een auto te besturen, tenzij (en nou komt het!) ere en man met een rode vlag voor de auto uitloopt om andere weggebruikers te waarschuwen! Naja zeg!!
- Het in Alabama verboden is om geblinddoekt een voertuig te besturen? Well, duh!
- Het in Tennessee verboden is om een vis te vangen met een lasso? Behoorlijk knap als het je toch lukt ;)
- Het in Californië verboden is om vanuit je auto op wild te schieten, behalve als het een walvis betreft?
- Je in West Virginia geen leeuwen, tijgers of luipaarden uit mag laten? Ook niet als ze aangelijnd zijn? Er is dus serieus iemand geweest die zijn tijger even ging uitlaten!!
- Je in New York de doodstraf kunt krijgen als je van een wolkenkrabber afspringt? Wel aardig, als het je zelf niet lukt, helpt de staat je gewoon verder..
- Iemand die in Arizona op heterdaad wordt betrapt bij het stelen van een stuk zeep, zichzelf ermee moet wassen totdat het op is? Dat zal ‘em leren!
- Het verboden is om Wisconsin te betreden met een kip op je hoofd? XD

Andere leuke wist je dat je’s ;)
- Het in Thailand illegaal is om je huis te verlaten als je geen ondergoed draagt?
- Het verboden is om dood te gaan in het Britse parlementsgebouw? En dan, ze gaan je een boete geven?
- Het in Mexico voor fietsers verboden is om tijdens het fietsen de voeten van de pedalen te halen?
- Het in Canada verboden is om je gazon te sproeien als het regent? Beetje doelloos…
- Dat muggen meer van kinderen houden dan van volwassenen (in het bijzonder blonde kinderen)?
- Je in de Sahara meer kans hebt om te verdrinken dan om uit te drogen? Hoe?! Waar?!
- De gemiddelde luipaard 874,3 vlekken heeft? Je zou ze maar moeten tellen :S
- Paarden niet kunnen kotsen? Paarden eten namelijk met het hoofd naar beneden en zo kan het eten dat in de slokdarm terechtkomt maar 1 kant op. Dat is dus mijn fout geweest, ik had gewoon op de kop moeten eten, was ik vast ook niet zo ziek geweest.. XD
- Olifanten niet kunnen niezen?
- Een plant sneller groeit als hij regelmatig wordt toegesproken door een vrouw?
- Vissen zeeziek kunnen worden? Haha
- Mannen met een zware stem meer kinderen krijgen?
- Je slimmer wordt door op je hoofd te staan? Zie Tineke, met yoga moeten we toch oefenen om op ons hoofd te staan, is goed voor meerdere dingen!
- Je niet kan plassen en niezen tegelijk?
- Je 150 calorieën per uur verbrandt als je onophoudelijk met je hoofd tegen de muur slaat?
- Kinderen die opgroeien met huisdieren later meer snurken?
- Mensen die van pizza houden een creatieve en expressieve persoonlijkheid hebben?
- De foto van een geliefde hetzelfde effect als een pijnstiller kan hebben? Ervan uitgaande dat ik geliefde ook mag interpreteren met mensen van wie je houdt, hadden opa en oma toch gelijk, als ik naar hun foto zou kijken, zou alles weer goed komen en zie hier, bewijs!
- Het bruidsboeket uit de middeleeuwen stamt en toen werd gebruikt om de lijfgeur vd bruid te maskeren?
- Kinderen aanzienlijk meer eten als voedsel van een creatieve naam wordt voorzien?
- De eerste blikopeners pas 48 jaar na de uitvinding van het blik in gebruik werden genomen? Hoe openden ze een blik dan?!
- Het woord vegetariër een oud indiaans woord is voor slechte jager? And I’m not ashamed of it!
- Rechtse politici meestal op de linkerzij slapen?
- Mensen met veel vrienden langer leven dan mensen met heel weinig vrienden?
- Vloeken op het werk goed is tegen stress? Zie je wel!
- Lange mannen minder snel jaloers zijn?
- Mannen gemiddeld een jaar van hun leven wachtend doorbrengen terwijl hun vrouw of vriendin zich omkleedt in een pashokje?
- Dat 45% van de mannen expres slecht strijkt zodat iemand anders het overneemt?
- Mannen gelukkkiger worden van schilderen dan van geld?
- Mannen vaker roddelen dan vrouwen? !!!!
- Er meer mannen dan vrouwen met een knuffel slapen? !!!!
- Vrouwen bijna 70% van ale ongelukken in de parkeergarage veroorzaken? Myrna, jij op en parkeerplaats toch? XD
- Vrouwen dor veel praten een euforie kunnen ervaren die te vergelijken is met high worden van drugs?
- Vrouwen met brede heupen slimmere kinderen krijgen?!
- Kinderen gelukkiger zijn als hun moeder rijdt in plaats van hun vader? True!
- Vrouwen beter zijn in het in elkaar zetten van Ikea-meubelen dan mannen? Ook true!
- De vrouw van een sultan een sultana wordt genoemd? Whahaha
- Een vrouw gemiddeld 12.000 calorieën per jaar verbrandt door te winkelen?
- Het eigenlijk James Brown was die de moonwalk heeft bedacht? Michael Jackson heeft het trucje geperfectioneerd.
- Charlie Chaplin derde is geworden toen hij incognito meedeed aan zijn eigen lookalike-wedstrijd? XD
- Dat er wereldwijd 2 pennen per persoon per week worden verloren?
- 71% van de kantoormedewerkers bereid is om hun pc-wachtwoord prijs te geven in ruil voor een chocoladereep? :P
- Er gemiddeld 150 mensen per jaar omkomen omdat ze geraakt worden door een kokosnoot? Wat dus helemaal geen leuk wist-je-dat is als je omgeven wordt door palmbomen!!
- Er gemiddeld 100 mensen per jaar stikken in een balpen?
- 90% van de Nederlanders het papiergeld in zijn/haar portemonnee op waarde rangschikt? Me too!!
- 73% van de schapeneigenaren makkelijker in slaap valt dan mensen die geen schapen hebben?
- Hoe meer geld iemand verdient, hoe slechter die is in typen?
- Je dagelijks 1000 cc aan winden inademt?
- Als iedereen in Nederland onder de douche zou plassen, er 24 miljoen liter drinkwater per dag zou worden bespaard?!
- Homoseksuele mannen net zo ‘slecht’ in navigeren zijn als vrouwen?
- Het in Groot-Brittanië verboden is om een bed uit het raam te hangen?
- Schoenveters het gemiddeld 3.2 jaar uithouden voordat ze breken? Altijd handig om te weten ;)

pf nou dat was het weer voor vandaag hoor! Zal proberen nog een random foto te plaatsen, want wat is een reisverslag zonder foto? ;)

• 04 Februari 2011 - 14:12

Marian:

Goh wat ben ik blij dat je weer beter bent!!! Vooral je humor is weer helemaal terug, heerlijk. Ben toch wel blij dat ik niet in Amerika woon, met al die rare regeltjes. Maar wel heel erg leuk om te lezen.
    Het is wel fijn dat je daar ook zelf mag koken, kan je tenminste die dingen gebruiken die jij lekker vind en die goed voor je zijn. Ik hoop dat je lichaam nu een beetje gewend is aan alles, en dat je niet nog een keer ziek gaat worden.

xxx

• 04 Februari 2011 - 16:32

Hillie:

Ik ben weer een heeeeel stuk wijzer. Heb je nu het hele boek overgetypt? Hihi. Blij dat je niet meer ziek bent, hoor.

• 05 Februari 2011 - 18:27

Myrna:

OMG wat is dat hillarisch! Ben nog maar op de helft, maar zal vanavond de andere helft lezen!

Oja ben blij dat je weer beter bent :)..
    Heb je de foto's ook al bekeken op hyves?

Liefs

• 08 Februari 2011 - 13:52

Loulou:

Hej Kim!
    Wat veel leuke wist je datjes zeg hahah!! Lijkt idd wel het halve boek :D Blij dat je em leuk vind!!

Ik dacht laat ik ook maar eens reageren, want ik kijk regelmatig eens of er weer een nieuw mooi verhaal van je op staat, ontzettend leuk wat je daar allemaal mee maakt zeg!

Liefs

• 09 Februari 2011 - 18:59

Lisanne Lely:

Hee kim!

Wat een geweldige wist-je-datjes! Vooral die over Amerika! Bewijst wel weer dat het gekke mensen zijn!
    Heb heeeel veel zin in mn reis!
    Zie je in Indonesië!
    xx Lisanne