10-kamp - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu 10-kamp - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu

10-kamp

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Februari 2011 | Indonesië, Samosir

Omg, ik kan gewoon niet geloven dat ik hier alweer bijna een maand ben. Vandaag een maand geleden zat ik in de auto met mn moeder en Myrna, onderweg naar Frankfurt, en nu ben ik al helemaal gewend aan de hurk toiletten onderweg (al ben ik gister wel in de ergste tot nu toe geweest!!), elke dag rijst of mie eten en de warmte..
Maar goed, afgelopen maandag heb ik voor de kinderen een 10-kamp georganiseerd, ze in 4 teams van 2 verdeeld. Het eerste spel was een wedstrijd, met een touw de benen aan elkaar vast gebonden en rennen maar! De helft was tijdens het lopen hun touwtje al kwijtgeraakt, dus maar 2 teams hebben het volgehouden om samen te rennen! Daarna blik gooien, stoelendans, het 24-spel. Ze krijgen 4 cijfers, die ze bij elkaar op mogen tellen/aftrekken/vermenigvuldigen en/of delen, zolang ze maar op 24 uitkomen! Dat vonden ze nog best wel lastig, maar toen ik de oplossingen liet zien was het alleen maar oooh jaa :P
Toen een estafette, de eerste helft van het team moest zwemmen, wou ze eerst bij het vlot bij de visnetten laten beginnen, maar dat was toch nog wel een flink stuk zwemmen, vooral met wind tegen, dus liet ik ze om een graspol zwemmen, al dreef die natuurlijk met de wind mee haha Uiteindelijk weer de helft die wel helemaal goed eromheen gezwommen zijn, Delima en Darman kwamen halverwege en vonden het toen wel ver genoeg, het water uit, naar hun teammate rennen, aantikken, die moest een voorwerp ophalen en aan mij geven. Toen mochten ze even bijkomen met fopbal, wat ik erg leuk vond omdat ik ook mee mocht doen XD
Daarna set, het spel wat ik voor ze mee heb genomen uit Nederland, per gevonden set, kregen ze 2 punten. Vervolgens ei doorgeven, 2 teams moesten samen werken, maar bij het voordoen, gingen ze allemaal in een rij naast elkaar zitten, zodat uiteindelijk iedereen een keer een ei had doorgegeven haha. Toen voorwerp zoeken, waarbij 1 persoon geblindoekt was en de aanwijzingen van zijn teamgenoot moest opvolgen om toch het voorwerp te vinden, errug leuk! En geeindigd met een wedstrijd badminton, waar de kinderen elke keer naar vroegen als ik zei dat we naar het volgende spel gingen, badminton, tidak nanti (nee straks) dus dat was een groot succes!
's Avonds de prijsuitreiking met een klein prijsje voor iedereen. Ganda vertelde dinsdag dat maandag de verjaardag was van Sitinoraiti, bestaat nu 3 jaar, dus per ongeluk op precies de juiste dag gedaan!! Was van plan om het van het weekend te doen, maar eerst was Happy weg met school, de dag dat hij terug kwam, ging Arifin weg met school, dus ja, het kon niet eerder ^^

Dinsdag met Ganda meegegaan naar Medan, hij moest naar the social office. Onderweg uiteraard ergens gestopt, Ganda nog vragen of de wc bagus (goed) was, ja hoor. Ik naar achter, een plaat met 2 stenen erop, ik loop weer naar buiten, bagus? Meisje zeg ya en wijst naar het kleine hokje.. Okay, stenen en de plaat weggeschopt, no wonder dat ze em verstopt hadden, hij was kapot! Gebroken, op de scherven lag een berg diarree en wat doeken en wat afval, GATVERDAMME!! But if you gotta go you gotta go, neus dicht, zo snel mogelijk plassen, en lichtelijk horrified weer terug gelopen. Mie kuah besteld, bamisoep, maar vond em vrij heet, na 2 happen vraagt Ganda of het gaat (ik zei bij elke hap Pedas! Heet/scherp!) en of ik liever een nieuwe bestel, probeer nog 1 hap en toch maar doorgeschoven. Hij neemt een hap, pedas!! Dus het lag niet aan mij ;)
In Medan een hotel geboek naast het kantoor. Met airco! Met een douche met warm(!!!) water! :D met super zachte bedden, die niet doorzakken, en wel met haren erin :S beetje jammer, beneden iemand opgehaald, de haren laten zien, ja maar het bed is verschoond want er zit een vouwlijn in, kan me niks schelen, er zitten haren van iemand anders in! Hij keek me nog aan van zijn ze niet van jou? Nee! Toen ik het dekbed om sloeg lagen ze daar al, en toen hij uiteindelijk, met tegenzin, het bed opnieuw ging verschonen, lag er op het voeteneind een hele lange zwarte haar en aangezien ik zover nog niet was gekomen, was het wel duidelijk dat ze niet van mij waren!
Maar goed, hij een kwartier bezig geweest om het bed opnieuw op te maken, omg je zou het maar elke dag moeten doen, met meerdere bedden! Wat een werk!
's Nachts wakker geworden van mn eigen genies, de airco stond op 18 dus ik was snipverkouden! Ganda de volgende ochtend alleen naar het kantoor, ik vond het wel prima, even uitbuiken van mijn ontbijt met nasi goreng om kwart over 7 's ochtends..
's Middas weer naar de carrefour geweest, I just love shopping! Flos draad gekocht, had mn eigen meegenomen, maar de eerste dag was het al op :S ik moet zeggen dat ik weinig hoop had flosdraad te vinden, aangezien mensen hier rode dingen eten voor sterke tanden, maar ik heb ook al een fles listerine gekocht, dus wie weet.. En ja hoor, bij de carrefour hadden ze flosdraad! Bleek alleen later in het hotel dat het plat en plastic was.. Hoe kan je daar je tanden mee schoon krijgen?! Flosdraad moet juist rond, mega dun en haren hebben, waar het vuil in kan gaan zitten, nu wrijf je het juist in je tanden! Maar goed, het ruikt wel lekker fris XD
Meer patatjes gehaald en mayo :D en en en CORNFLAKES en PINDAKAAS!! Echt, ik ben niet ondankbaar ofzo, ben echt heel blij dat ik elke ochtend een broodje met hagelslag kan eten, dat was echt het laatste wat ik hier verwacht had, maar ik hou van afwisseling! En cornflakes, thuis ontbijte ik bijna nooit met brood, altijd cornflakes, soms een cracker of anders een appel of een banaan..
Anyway, nog een paar schoenen gekocht, wou toch een paar andere dichte schoenen hebben dan mn bergschoenen, maar ik wou natuurlijk de mooie platte bootschoentjes hebben, die ik altijd ontzettend leuk heb gevonden, maar voor geen meter op kan lopen want na 10 stappen heb ik al blaren! Maar ik blijf hoop houden dat een keer over zal gaan! Maar helaas helaas (PINDAKAAS heb nou al zin in morgenochtend :D) die dag is nog niet aangebroken.. Dus ik laat de pleisters nog maar even zitten ;)
En in het midden van de carrefour was een kleine cubicle (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) met engelse boeken (headen, I'm in heaven), boekje van dezelfde schrijfster van de duivel draagt prada gekocht, moet alleen wat langzamer leren lezen, want ik heb em nu al uit :S net als de 3 john grisham boeken die hier staan.. Er zijn hier een stuk of 10 (als het niet meer is) boeken van Danielle Steel, maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn.. Maar goed, aan de andere kant, de kans is groot dat ik ze alsnog ga lezen aangezien ik de indonesische boeken nog niet kan lezen. Zit nu op het vocabulaire niveau van een 3-jarige, en daar zijn weinig boeken voor ;)

Anyhoe, 's avonds pizza en bier! Erg klein, met erg veel broccoli, maar omg wat was ie lekker! Van Ganda mocht ik geen ijsje want daar zou ik alleen maar zieker van worden, meer niesen etc. Probeerde hem ervan te overtuigen dat ik nu medicijnen heb (in de carrefour gekocht, pillen tegen verkoudenheid!), maar hij vond het geen slim plan.. Dus ik denk dat ik morgen maar een ijsje ga halen! Elke dag hoor ik de ijscoman, die hier op een scooter rijdt, want iedereen rijdt hier op een scooter. Echt degene die beweerd dat Italie het land van de scooters is, is nog nooit in Indonesie geweest..
Oh en nog wat bizars, voor het hotel staat 24 uur per dag een beveilingsman en die van gistermiddag en vandaag droeg het naamplaatje hitler.. Seriously, was het nou zn naam? Ten eerste zou ik mn kind nooit hitler noemen en als dat mijn naam was, zou ik het laten veranderen! Maar misschien kijken ze er in Indonesie anders tegenaan..

Vandaag de rit weer terug naar Pangururan, de wc onderweg was 1000x beter, but then again, alles is beter dan die wc van de heenreis..
Moet zeggen dat 6 uur achter elkaar reizen, met 1 stop onderweg best te doen is op een weg met verschikkelijk veel gaten/kuilen/hobbels, I can sleep anywhere ;) plus ik had mn boek, na de pauze nog 3 bladzijdes dus de rest heb ik wat liggen slapen..
Nou ik ga proberen weer wat foto's te uploaden, al geeft de usb een foutmelding, word niet herkend, zucht..
Tot de volgende keer!

  • 11 Februari 2011 - 06:14

    Hillie:

    Wat een verhaal weer... Hihi. Fijn dat je het daar zo leuk hebt. Je wilt vast wel wat langer blijven, of niet? Groet iedereen daar maar van mij.

  • 13 Februari 2011 - 10:52

    Kevin Wolters:

    Heej Kim! leuke verhalen :D
    en mooi dat je spelletjes goed worden ontvagen door de kids daar :)
    ik blijf je volgen :D
    geniet lekker van de tijd daar!
    Kus kev

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Samosir

Indonesië

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Surfcamp, bday en almost home!!

14 Mei 2011

Bali

08 Mei 2011

Afscheid..

27 April 2011

Geestverdrijving, fotoshoot en Arifin's operatie

20 April 2011

Puppylove
Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 37804

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: