17-01 - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu 17-01 - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Kim Es - WaarBenJij.nu

17-01

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Januari 2011 | Indonesië, Samosir

En dan zit je hier alweer een week..
Gister ben ik met de kinderen meegeweest naar de kerk, heb er al een verhaaltj over op hyves gezet, wat ik nu heel makkelijk ga knippen en plakken ;)

Vandaag voor het eerst van mn leven een kerkdienst bijgewoond.. De kinderen vonden het geweldig dat ik meeging, vooral Delima, de duwde me ook steeds de goede kant op, trok me omhoog als we moesten staan en toen het zakje met geld langs ging, kreeg ik van haar geld om erin te stoppen (terwijl ik nog steeds bezig was om mn eigen uit mn zak te halen). Begreep er geen hol van, in het begin stonden 3 vrouwen te zingen, geluid stond echt VEEEEL te hard dus toen ze hoger gingen zingen vond ik dat vrij pijnlijk, toen begon de 'front' vrouw er wat doorheen te schreeuwen, na een half uur kwam de dominee. Begon eerst met een uitdrukking van pijn (kan niet vertellen wat hij zei, alleen welke emoties hij overbracht) en toen kwam het geschreeuw! Werkelijk waar, hij stond als een soort hitler te propageren (kan het werkelijk waar nergens anders mee vergelijken :s ), met zn rechterhand schuin omhoog wijzend, dan weer op zichzelf, op de zaal, op de bijbel, dan weer recht omhoog, maar echt vaak schuin omhoog, en het schreeuwen! Echt ik vond het vreselijk, maar goed, na een half uur raak je er ook wel aan gewend, dus Kim begon wat weg te dommelen ;) Toen begon hij inees een aardig liedje te zingen, daarna met een glimlach verder praten en BOEM, there was the yelling again.. Af en toe afsluitend met een amen en streng de zaal inkijkend van jullie horen nu ook amen te zeggen.. En zn preek eindigde hij huilend op zn knieen, terwijl op de achtergrond de 3 vrouwen (kan het geen koor noemen) zachtjes stonden te zingen, om vervolgens weer te gaan schreeuwen.. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar vraag me nu toch wel heel erg af hoe een kerkdienst in Nederland gaat.. Al denk ik niet dat ik het nog een 3 uur kan volhouden.. Terug konden met we een busje meerijden, 7 kinderen en ik, er zaten al 3 vrouwen in de bus en voorin de bestuurder en bijrijder, die 1 vd jongens op schoot kreeg, Delima bij de vrouwen en ik zat met de andere jongens helemaal achterin. Onderweg nog 3 vrouwen opgepikt, dus met zn 16en in een busje.. En als we nog meer mensen waren tegen gekomen die vervoer nodig hadden, hadden die er vast ook nog wel bij gekund :O

Het contact met de kinderen gaat ook steeds beter, tis af en toe nog wel een beetje vreemd, voornamelijk door de taalbarriere, maar ze komen nu steeds vaker naar me toe, om dingen te vragen, alleen beetje jammer dat ik het vaak niet goed versta haha XD
Gister heb ik Delima geholpen met haar engels huiswerk, maar zo leerde ze mij ook weer indonesisch :)
Geloof dat ik donderdag of vrijdag (dagen kan ik niet echt uit elkaar houden, weet dat het nu maandag is, maar wanneer ik wat precies deed..) naar de hotspring ben geweest. Ik dacht natuurlijk aan een warme bron, midden in de natuur, tussen natuurlijk stenen.. Helaas pindakaas..
Het is 1 grote toeristen attractie met zwembaden vol warm, vettig water.. Ik stond beneden met Ganda, komt er een jongen naar me toe in een knaloranje voetbal shirt (die ik paar dagen terug ook al in Tuktuk had gezien), have you already been swimming? Dus ik heel droog, nee nog niet:P dus ik kon weer even heerlijk in het nederlands praten. Hij was met 2 vrienden in Indonesie, ze waren al een maand aan het reizen, 1 vd jongens was even een maandje op bezoek en daarna gaan ze allemaal een andere kant uit.. Maar het stomme was, zij waren juist vet jaloers op mij dat ik hier 4 maanden zit, de taal en de cultuur ga leren (wat ik zelf ook nog steeds heel erg cool vind), maar ik ben wel een beetje jaloers op hun dat ze met zn 3en zijn en allemaal landen gaan bezoeken! Maar goed, ik ben nog jong, ik kan mn hele leven nog reizen (hoop ik) en na deze 4 maanden ga ik sowieso Thailand bekijken :D wil eerst via Phuket, dan naar Chiang Mao om dan via Bangkok weer richting Kuala Lumpur te gaan..

Vandaag heb ik van Ganda sepeda motor les gehad, kon al wel een beetje rijden, maar nu moest het links, schakelen, chaos in Pangururan, dus het ging niet helemaal vlekkeloos haha, maar vond het wel leuk! Liet alleen wel steeds mn knipperlicht aanstaan, wat voor de andere mensen lichtelijk verwarrend was.. En ik moet leren vaker te toeteren, dat is hier 1 vd normaalste zaken, in Nederland mag je alleen toeteren bij echt gevaar, maar hier toeter je overal voor.. Naar de kippen/koeien/varkens/honden/katten/kinderen die midden op straat staan/lopen/zitten, naar voorbijgangers (om aan te geven dat je ze ziet ofzo, zal het een keer vragen), om te zeggen ik neem voorrang, of ik ga je zo inhalen, etc etc.. Dus ja, als ik hier normaal wil kunnen rijden, moet ik vaker toeteren! :P

Pf ik ga zo denk ik weer even wat op mn gezicht smeren, gebruik hier eigenlijk bijna geen zonnebrand (wat trouwens naar lijm ruikt :S), alleen de eerste paar dagen op mn gezicht en daarna af en toe.. Maar heb vandaag een hele tijd op de scooter gezeten en daarna nog ff buiten en voel dat mn wangen verkleurd zijn haha

Tot het volgende reisverslag!

  • 17 Januari 2011 - 17:27

    Bonny:

    Hey Kim!

    Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat! ik ben wel jaloers hoor.... het houd hier maar niet op met regenen :'(.

    Xx

  • 18 Januari 2011 - 02:01

    Kim:

    Haha, het heeft hier ook een paar avonden/nachten geregend, tis tenslotte het regenseizoen, en dan viel elke keer de stroom uit :S
    Maar kom langs zou ik zeggen! Ik heb op mn kamer nog wel een bed staan, die heeft een roze winnie de pooh hoeslaken (ik heb dezelfde in het paars :P)

  • 18 Januari 2011 - 17:29

    Marian:

    Wat een geweldig verhaal, en zo leuk om te lezen. Zoals jij het schrijft voelt het bijna alsof ik het ook een beetje meemaak. Vandaag werd mij gevraagd of ik jou al mistte: natuurlijk doe ik dat, maar door dit soort berichten en onze mailtjes voelt het niet echt of je zover bij ons vandaan bent. Maar lijfelijk mis ik je natuurlijk wel, ik kan je stem niet horen, kan je niet even knuffelen, dus dat is nog wel even wennen. Maar dat halen we allemaal in als je terug bent op 31 mei! Je krijgt nog de groetjes van Tjibbe (uiteraard), hij vond het een heel leuk aapje, en John zei dat Tjibbe daar sprekend op leek (wil hier nu zo'n smiley op zetten, maar ik weet niet hoe).
    In ieder geval, men vraagt dagelijks naar jou, en iedereen lees met plezier jou verslagen.

    xxx

  • 18 Januari 2011 - 20:00

    Melissa:

    Hee Kim,

    Wat een verhalen, geweldig om te lezen.

    Pas goed op jezelf en veel plezier daar!!

    Groetjes Melissa

  • 21 Januari 2011 - 14:57

    Cindy:

    Kim! fantastisch! Ik ga je volgen!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Samosir

Indonesië

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Surfcamp, bday en almost home!!

14 Mei 2011

Bali

08 Mei 2011

Afscheid..

27 April 2011

Geestverdrijving, fotoshoot en Arifin's operatie

20 April 2011

Puppylove
Kim

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 37804

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Stage in Manchester

10 Januari 2011 - 01 Juni 2011

Indonesië

Landen bezocht: